Inlägg från: qenzo |Visa alla inlägg
  • qenzo

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Nej men det är mkt som du säger som inte är klokt också, men ingen hindrar dig ju att öppna tuggen för den sakens skull!

Ett gift par, oavsett vilka kön de bär, ska självklart säga make/maka, eftersom det är just det de är!

Och eh... du tog för givet att hon trodde du hade en kvinna vid din sida ist för man?!
    Ibland blir man ju rädd för människors funderingar.
    Varför skulle BARNMORSKAN anta att du har en kvinna?
    Det är nog snarare så att 80% av alla som föder barn INTE är gifta, och istället då för att säga MAN, har de valt att säga PARTNER.

Det är då jävligt lustigt att "fula" ord som partner och va fan det nu kan va, går bra att säga till homosexuella, men man har skitit i det blå skåpet om man säger ngt liknande till Dig!

Gabriella S skrev 2007-09-05 09:34:36 följande:

Jo, jag utgår ifrån att hon trodde att jag hade en kvinnlig partner. Och nej, jag tycker inte att en kvinna ska prata om en annan kvinna som sin "maka". Det låter helt enkelt inte klokt.
  • qenzo

Men lägg ner! Sätt inte ord i truten på mig som jag aldrig sagt!
    Jag sa att JAG inte ville ha ett fruntimmer ELLER karl som är mer fåfäng än vad jag är, ngn som har tummen mitt i hand osv.
    Va fan har alla homosexuella med MIG att göra?
    Sedan ser jag tydligt trenden att en fem. gärna vill ha en tjej som är ngt mer butch. Men jag har ALDRIG bekräftat ngt som du säger!

Det är då väl fan va svårt det är att se vad folk läser.

Gabriella S skrev 2007-09-05 09:42:03 följande:

Faktum är att jag också trodde att det var en fördom. Men häromdagen bekräftade qenzo, som själv säger sig leva med en kvinna, så hon bör ju veta, att det ÄR så. Där ser man: man ska tro på "fördomar" - de är ofta sanna!
  • qenzo

Men alltså.. ÄNTLIGEN en person som läst det man skriver.

bbpop skrev 2007-09-05 10:24:48 följande:
    Gabriella S skrev 2007-09-05 09:42:03 följande:
    Nej, hon skrev att hennes förhållande ser ut lite på det sättet. Att hon inte tänder på alltför "kvinnliga" kvinnor. Inte att alla homopar lever så. Det är fortfarande en fördom och en grov generalisering att säga att de flesta homopar har en "manlig" och en "kvinnlig" part.
  • qenzo

Man beh ju inte ha sex i sovrummet ;)

Nej skämt åsido... Sexbiten är ju en minimal del av livet, så att ni ens orkar bry er om vad folk gör, ja det fattar inte jag.
    FÖr JAG orkar då inte bry mig om vad Agda och Sven sysslar med i bingen...

stina84 skrev 2007-09-05 11:04:03 följande:
    Får man fråga varför ni kallar oss för homofober? Vi har inte direkt fobi för homosexuella. Vi blir inte rädda när vi ser dem heller. Bara för att man tycker att en handling är fel betydet det inte att man är homofob. Jag har inget emot homosexuella som personer, känner en hel del faktiskt och har jobbat med flera stycken, men däremot så tycker jag att det är skälva handlingen, det de gör i sovrummet som är helt fel!
  • qenzo

Ja jag tycker ofta (men långt ifrån alltid) att en femme sällan är tillsammans med en annan femme.
    Men det är väl så... Ofta betyder alltid och Jag betyder alla.
    Iaf om man ska se på hur folket läser det man skriver..

Eva och Nadjas mamma skrev 2007-09-05 12:06:31 följande:

ja, då är det ju iallafall fler än jag som sett trenden. Det verkar som att många inte alls förstår vad jag pratar om.
  • qenzo

Nej det kan se ut precis som det du skrev, men varför bli så upprörd då du själv tycker det är okej att kalla oss homosexuella för Partners. Ett ord du själv aldrig vill bli kallad.

Gabriella S skrev 2007-09-05 12:32:18 följande:

Snarare så här då: jag antar att hon ville vara PK och inkludera alla konstellationer med ordet "partner". Alltså man, kvinna, ogift, gift, (annan art..?). Att det skulle vara PK att INTE förutsätta att barnaföderskorna var gifta kvinnor.
  • qenzo

Jag har inte hakat upp mig på ett JAG sagt att JAG ser en trend.
    Det DU sa var att JAG bekräftat att det ÄR så. Vilket är helt galet.
    Jag har inte studerat homosexuell historia, så varför det heter som det gör, vet jag inte.
    Men jag antar att det är för att Femme är kvinnornas kvinna, en mycket feminin brud.
    Butch är kvinna som ofta klär sig lite mer killaktigt, bär en ngt mer tuff stil.

En kvinna kan aldrig bli en man, vad de än kallas.

Gabriella S skrev 2007-09-05 12:35:02 följande:

Men - nu sa du det ju IGEN! Du medger alltså att det finns en kvinnlig roll och en manlig. "Ni" har ju till och med särskilda namn för dem!
  • qenzo

Inte för att det har med bibeln att göra men... Det Eva försöker förklara är ju en ren stereotyp.
    När man tänker på en mycket kvinnlig flicka/tjej, inte fan ser man väl en tjej i sin tanke då, som är klädd i kängor och keps, utan snarare en finslipad figur med lite figursydd/-a klänning/kläder.
    Tänk Snövit... Där är stereotypen för hur en kvinnlig tjej ser ut i de flesta ögon. Klänning, finslipad och sminkad :D

• qenzo

Tja why not?
    Om nu homosexuella inte ska kalla sig för fru/man så kan väl gifta presentera sig som Partners.
    Men skulle ag gifta mig så skulle då jag presentera henne som min Fru, för det är ju exakt det hon blir vid ett äktenskap!

Gabriella S skrev 2007-09-05 13:25:04 följande:

Jo, men om din fru följer med på en firmafest t.ex., och du ska presentera henne för din chef till exempel. Säger du då: "Det här är Lisa, min partner." ???
  • qenzo

För att klargöra lite..

BUTCH
    Strong or tough. Displaying traits considered masculine. Describes both physical build and personality, and applied to both genders.
    (Stark eller tuff. Visar egenskaper som anses som maskulina. Beskriver både fysisk byggnad och personlighet, och gäller båda könen.)

BULL DYKE
    A lesbian who dresses and behaves in a masculine fashion
    (En lesbisk som både klär sig och beter sig på ett manligt sätt)

FEMME
    A lesbian or gay man who acts or dresses effeminately
    (En lebb/bög som agerar eller klär sig feminint)

Femme betyder fö Kvinna på franska...

Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?