Inlägg från: stina84 |Visa alla inlägg
  • stina84

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

appapp2 skrev 2007-09-12 16:27:36 följande:
    En parallell fråga är om homosexuella ska kunna förbjudas att gå på fotboll i de städer där klubbarna äger/driver sina arenor.Är det ok för ett samfund/en klubb (i detta fallet häcken eller svenska kyrkan, tex) att hitta på vilka regler man vill?
    Men de kan väl lika väl gifta sig borgeligt! Varför tvinga på en kyrkan detta när det står klart och tydligt i bibeln att det är fel? Ska man tvinga prästerna att gå emot sin tro? Det är för mig att inte visa någon som heslt respekt för kyrkan och dess tro!
    ♥(¯`°?.¸ ♥mamma till världens underbaraste flicka, Salome 070314 ♥¸.?°´¯) ♥
  • stina84

Precis som om en mörkhyad som skulle vilja ha medlemsskap i ku klux klan

• stina84
    appapp2 skrev 2007-09-12 16:44:26 följande:
    ja, så länge kyrkan får behålla vigselrätten.äktenskapet är idag ENDAST ett avtal mellan en man, en kvinna och staten. Bland annat svenska kyrkan har rätt att ingå ett sådant avtal i statens namn. Alltså är kyrkan i det här fallt en förlängning av staten.Det är INTE ok att staten diskriminerar.>stinaklart och tydligt... nåja. det gör det ju faktiskt inte och på de platser något alls nämns står en massa andra vansinnigheter om att stena grannar osv.
    Hallå har du ens läst bibeln? Det står visst klart och tydligt. En man ska inte ligga med en annan man så som en man ligger med sin kvinna. Hur man kan mena att det är tolkningsbart är för mig ofattbart.
    Tycker inte det är så konstigt med svenska kyrkan att de inte går emot staten när de får sina pengar därigfrån, gör de det så får de inga mer bidrag. Svenska kyrkan behövs om det blir kris och för de äldre, bla. Så man kan ju säga att de är mer eller mindre tvugna
  • stina84
    Free Spirit skrev 2007-09-12 16:47:10 följande:
    Men kirken i Sverige er vel ik lenger en statskirke? Dessuten kirken skal jo stå for Guds Ord og ik menneskers meninger eller synspunkter.
    precis!
  • stina84
    appapp2 skrev 2007-09-12 16:47:44 följande:
    hur ser ni på att förbjuda homosexuella på fotbollsmatcher?
    Det är helt OT och förstår inte vart du vill komma med det.
  • stina84
    appapp2 skrev 2007-09-12 16:51:35 följande:
    >stinanå, läs vidare i samma avsnitt, står det inte något om att döda, stena och hugga händer? ska till exempel inte otrogna stenas etc...?
    Då kanske du oxå vet om det att Jesus sa att det är fel och att man inte ska göra så, men han sa aldrig att det var ok med homosexuallitet
  • stina84
    appapp2 skrev 2007-09-12 16:52:45 följande:
    hur då OT? topic är "kommentera gärna" så det är väl praktiskt taget omöjligt att vara OT...men du kanske inte vill svara?
    Kommentera gärna om ämnet ifråga ja, är det så svårt att förstå? Om du nu så gärna vill veta så tycker jag absolut att de ska få gå på fotbollsmatcher. Varför undrar du?
  • stina84

Japp jag är med, men det är oxå frivilligt att betala till svenska kyrkan och jag tycker inte att det är rätt att man kan komma och ställa en massa krav på att de ska gå emot sin tro. Då kan man likaväl gå ur svenska kyrkan

• stina84
    qenzo skrev 2007-09-12 17:34:56 följande:
    Men det är ju också så att det FINNS präster som gärna viger homosexuella.Att sedan tråden spinner vidare är ju inget att göra ngt åt, då det i starten kom upp att homo var dåliga människor.
    Vem har sagt att de är dåliga människor?
    Jo men jag anser att det är fel att präster ska viga homosexuella. Det står i bibeln att det är fel och de om några bode ju gå efter det som står i bibeln att ett äktenskap är menat för en man och en kvinna
  • stina84
    qenzo skrev 2007-09-12 17:34:56 följande:
    Men det är ju också så att det FINNS präster som gärna viger homosexuella.Att sedan tråden spinner vidare är ju inget att göra ngt åt, då det i starten kom upp att homo var dåliga människor.
    Att tråden spinner vidare har jag allt märkt, men jag har valt att svara på det som har med frågan i topp att göra. Vill de andra prata om annat som disskuteras i tråden kan de väl starta en egen tråd.
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?