Inlägg från: qenzo |Visa alla inlägg
  • qenzo

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Och som jag sedan skrev så förklarade jag ju exakt det du skriver nu.
    Att äktenskapet inte ses som "kriminellt" oavsett vad maken/makan gjort, så länge äktenskapet är mellan man och kvinna.

Gabriella S skrev 2007-09-03 12:18:20 följande:

Jo, men oavsett vad de har gjort så är ju inte vigseln en sanktionering av något syndigt. Det är inte syndigt eller kriminellt för en man och en kvinna att gifta sig med varandra. (Däremot skulle jag säga att det är ett tecken på _dåligt omdöme_ att gifta sig med en person, som låt oss säga har mördat båda sina tidigare fruar... Där borde kanske prästen ha talat med kvinnan och försökt övertala henne att avstå..?)Det är ju ingen som viger en pedofil vid ett barn, om man säger så. Snarare får man väl hoppas, att en pedofil som gifter sig får lättare att låta bli barn, än om han är ensam och bara sitter hemma med sina fantasier. (Men vill han gifta sig med en småbarnsmamma så är det samma sak där - prästen bör nog ta ett allvarligt snack med mamman innan...)
  • qenzo

Nej vi har förstått att inte många begriper det "vi" (homo) säger.
    Men å andra sidan kommer ju inga andra argument heller än bibelcitat...

Gabriella S skrev 2007-09-03 12:20:54 följande:

Mycket bra jämförelse! Klokt inlägg. Jag föstår inte att folk inte kan förstå!
  • qenzo

Det spelar ju ingen roll vad du eller ngn annan säger här, så länge alla är ute efter att försöka få folk att fatta, att homosexuella också är människor, trots att de/vi har sex med samma kön.

För många verkar också tro, att homosexuella BARA knullar och inte lever tillsammans som alla andra par i världen.
    Det är precis som om en del är så fixerade vid sex att de inte kan släppa tanken.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 15:50:40 följande:

Gabriella S skrev 2007-09-03 12:27:22 följande:
    Nej, det är därför vi vill göra äktenskapet till en rent juridisk handling, så slipper de arma prästerna göra någonting de inte vill. Fint va?
  • qenzo

Ja det är inte lätt att vara normal inte ;)

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 16:00:31 följande:

Du, de ska vara TACKSAMMA att de är onormala. Har du hängt här på FL länge nog för att se vad som anses normalt? *ryser*
  • qenzo

Men det är ju inte så att vi homosexuella ligger med varandra hela dagarna.
    Och det är ju komiskt att se folk som inte kan släppa sexsnacket och förfäras över det.

Jag saknar Free... Där har vi en trogen kristen, som trots sitt motstånd till homosexuella sexövningar, kan föra sin talan på en respektfull nivå.

Du talar dessutom språk jag inte kan *fniss*
    Du är min nya kompis hahahaha.

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 16:02:33 följande:

Det blir lätt så när man tillhör en sexualfientlig religion som kväver ens sexualitet. Det man inte har tänker man på, och om man inte får tänka själv tror man istället att det är andras tankar man ser. Projicering, kallas det på Freudianska, och det är en stor talang för alla kristna fundisar.
  • qenzo

*asg*

Ngn sa ju, en kristen i tråden, att denna vägrar tro att hennes Gud skulle hindra NGN människa att finna kärlek.

Jag håller med.
    En god Gud ser till sina "barn", en Ond Gud gör skillnad...

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 16:07:06 följande:

Nej fy FAEN att bli en neurotisk, hemmablind (och då menar jag i betydelsen "jag fattar inte att jag har ett inre själsliv som jag borde ha koll på"), fördomsfull, moralpanisk flerbarnsmorsa med konstant ångest över vad ens man gör eller inte gör med sina respektive kroppsdelar. Jag skulle ta livet av mig efter en vecka i det livet...
  • qenzo

Jo jag fattar, jag ser mig själv som en rätt intelligent människa faktiskt ;)
    Och visst är det så, med den sk svenska avundsjukan.

Nu ska iaf jag och min biologiska, homosexuellt uppfostrade 3-årsdotter gå och göra klart en bulldeg.

Återkommer snart ;)

Dorian Ertymexx skrev 2007-09-03 16:13:30 följande:

Nej, men för en sexullt svältfödd kristen måste till och med en asexuell homosexuells utsvävningar verka som Sodom och Gomorra.Det är litet som när man har blodsockerfall va... Man stirrar på alla som käkar och bara HATAR dem för att de får men inte en själv. Och då man vet att avund är fult så hittar man på andra skäl att spotta på dem i sitt inre. "Jäkla yuppisar att skräna med mobilen medan de sitter på sushihaket, kan inte den där ungen i barnvagnen käka tystare, vilket pucko som köper mcdonaldsburgare..." Och så vidare. You get the point.
  • qenzo

Iaf jag har ju verkligen försökt att visa er respekt, men det är ju svårt när man får höra vilken dåliga person man är, som inte klarar av att leva i avhållsamhet, att man inte hellre väljer att leva i ett dåligt kärleklöst liv.

Vi har jämförts med pedofiler, barnätande djur och jag vet inte allt. Så jag vet inte... Som man ropar får man svar har jag hört.

Rosenöga skrev 2007-09-03 17:37:47 följande:
    Jag respekterar både homosexuella och kristna men blir förvånad när jag läser inläggen här. Homosexuella vill bli respekterade men jag tycker inte det visas respekt för kristna i inläggen här.Hur kan man kräva respekt när man inte kan visa det själv mot andra grupper i samhället?
  • qenzo

Men..öh... Är det jag som är dum?
    För hela tråden igenom har NI ju hela tiden sagt att Gud INTE vill ha ngt med våra synder att göra.
    Och nu citerar du en text där det står att synderna förlåts :O

Då är det ju okej för oss homosexuella att synda bäst vi vill, för i slutändan blir vi ju förlåtna!

stina84 skrev 2007-09-04 09:14:30 följande:
    Nu har jag letat då eftersom du inte kände för det. Du säger att mord är en dödssynd, men så här står det i bibeln:"Allt skall förlåtas människorna, deras synder och hädelser, hur de än hädar. Men den som hädar den helige Ande får aldrig någonsin förlåtelse utan är skyldig till evig synd" (Mark 3:28-29)
  • qenzo

Men vi ÄR ju skapta likförbannat, så vem har rätten att säga vad som är normalt och inte?

UngGravid skrev 2007-09-04 14:44:08 följande:
    Med risk för att bli ordentligt utskälld..Jag tycker inte det, men i och för sig så tycker jag inte att det är normalt att vara homosexuell heller, man är inte skapt för det och då ska det inte vara så...
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?