Inlägg från: Sofia t |Visa alla inlägg
  • Sofia t

tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?

Självklart ska dom få den möjligheten. Själv bojkottar jag kyrkan just för dess sjuka syn på saker. Om jag o mi nkarl någonsin gifter oss blir det borgligt.

• Sofia t

För att dom som inte gör det ska ändå ha möjligheten att kunna göra det trots min syn på kyrkan

johannawalfridsson skrev 2007-08-31 13:40:17 följande:
    Självklart ska dom få den möjligheten. Själv bojkottar jag kyrkan just för dess sjuka syn på saker. Om jag o mi nkarl någonsin gifter oss blir det borgligt. varför bry dej ....om du ändå skiter ikyrkan ....
  • Sofia t

Det står också KLART OCH TYDLIGT att allt och alla ska älskas som dom är men det kapitlet glöms ofta.

stina84 skrev 2007-08-31 13:36:29 följande:
    Varför gifta sig i guds hus med guds välsignelse när det står KLART och TYDLIGT att homosexualitet är fel? Ni kan väl gifta er borgeligt istället och låta oss få ha våran religion ifred!
  • Sofia t

Vad homosexuella stå till svars för? Att dom dras till samma kön? Man ska ju älska alla precis som dom är skapta?

stina84 skrev 2007-08-31 13:45:08 följande:
    Det glöms inte, men vi får fortfarande stå till svars för våra egna handlingar
  • Sofia t

Men shit. Vad är det du inte förstår?

Jag anser att kyrkan bibeln gud är skit jag skulle aldrig kunna gifta mig där just därför MEN jag kan fortfarande förstå att vissa väljer att tro på detta eller bara vill gifta sig i kyrkan och då ska dom självklart ha den möjligheten. Jag anser mig inte ha rätt att stoppa folk från att gifta sig i kyrkan bara för jag tycker det är skit.

johannawalfridsson skrev 2007-08-31 13:49:07 följande:
    Sofia t För att dom som inte gör det ska ändå ha möjligheten att kunna göra det trots min syn på kyrkanmen om du nu inte tycker att kyrkan är något så varför tycker du det är rätt att dom ska gifta sej där då??
  • Sofia t

Men EXAKT vad är det som säger att bibeln skulle ha rätt?

Vadå välja?

Det står i ett kapitel i bibeln att man får stena folk till döds som brutit mot en synd eller va det va ska vi börja göra det också?

Ska vi stena alla 13 åringar som snattar?

stina84 skrev 2007-08-31 13:48:06 följande:
    De kanske inte kan hjälpa att de är attraherade av samma kön, men de kan välja om de handlar därefter
  • Sofia t

Ja men det står mycket motsägande i bibeln.

Och vad är det som säger att bibeln har rätt och inte jag?

johannawalfridsson skrev 2007-08-31 13:56:31 följande:
    Sofia t ¨men varför ska dom ha rätt att gifta sej i kyrkan med gudsvälsingnelse när det står at det är fel med mano man el kvinna o kvinna.... gör då det som är laglit gifta sej borgligt
  • Sofia t

Men borde inte gud lägga energi på att "visa" sig för alla icke troende?

Nej ni lever inte efter gammla testamentet utan ni har gjort om religionen lite vilket förbluffar mig ännu mer.

Va det gud som då sa vad ni fick ta bort och vad ni skulle behålla?

johannawalfridsson skrev 2007-08-31 14:04:17 följande:
    Sofia t ja gud har ju uppenbartas sej för oss som tror .... har man kännt hans kraft och styrka så skulle jag var säker på att du inte hade skitit i det ... du skrev med till stina84 att vi skulle stena 13 åringar som snattar men det är ju så att vi lever inte hellt o fullt från gammla testamentet ... pga att jesus komm till oss och tog all våran synd på korset för att vi skulle ha en chans och ta sej in i himmel riket!!!
  • Sofia t

Det som är intressant är väl att ändra en reliogion över huvudtaget.

mindless skrev 2007-08-31 14:07:10 följande:
    Jag tycker det är intressant att Jesus uppenbarligen har ändrat vissa regler. Men denna regel är tydligen för evigt.
  • Sofia t

Oki.. Men då är det ju inte guds ord.

stina84 skrev 2007-08-31 14:07:29 följande:
    Nej, Jesus gjorde det
Svar på tråden tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan?