Mori skrev 2007-09-01 21:04:00 följande:
Du får sucka hur mycket du vill! Det skrev smed glimten i ögat. Jag förstår mycket väl var du vill komma Men jag ser ingen skillnad på homo och hetrokärlek. Alltså, JAG tycker inte att homos ska avstå sex för att göra de som anser homosexualtet vara en synd. VILL de avstå för sin egen skull så varsågoda, men inte för att någon annan vill det. Vi måste trots allt respektera varanda. Jag respekterar att tex Gabrielle S tycker som hon gör och lever som hon gör.Och tyvärr får man som bi eller homo mycket ofta höra sådana klumåiga kommentarer som syftar till att homosexuella per automatik är översexuella och tänder på allt som rör sig.
Jag suckar ännu mer nu. Jag ser ingen glimt i ögat någonstans i det du skrev, nämligen. Läs vad jag skriver. Och om du förstår vart jag vill komma, vad är då ditt problem? Frågan gällde från början huruvida man väljer att vara homo eller hetero. Det hävdar jag att man inte gör. Diskussionen gick sedan vidare till att fråga om man måste ha sex eller inte. Det hävdar jag att man inte behöver. Man kan - om man vill - välja att avstå. Vill man inte avstå ska man inte avstå. Tycker man att man av någon anledning ska det så ska man det. Hela diskussionen har från min sida varit helt hypotetisk. Jag menar inte att man ska avstå, men om man vill och tycker att man behöver så ska man. Ingen av oss, vare sig hetero, homo eller bi - styrs av instinkter, för det gör inte vi människor längre. Vad är så svårt?
Tussiluskan skrev 2007-09-01 21:05:12 följande:
Jag har inte läst tråden, så jag vet inte vad du menar. Menar du att jag som heterosexuell kvinna som gillar killar ska motarbeta detta, eller?
1. Börja med att läsa tråden.
2. Varför i hela friden skulle jag mena det? Om du
vill "motarbeta detta" så står det dig fritt. Om du till exempel skulle ha en nymfomanisk läggning kan det ju vara opraktiskt och otaktiskt att hänge dig åt denna (
sagt enbart som ett exempel som inte behöver ha det minsta med dig att göra*).
3. Frågan gällde från början huruvida man väljer sin sexuella läggning eller inte. Och om man inte gör det, kan man välja att ha sex eller inte?
*känner ett stort behov av övertydlighet efter en dag i denna tråd.