Inlägg från: Therese33 |Visa alla inlägg
  • Therese33

Enäggstvillingar?

Krost: Jag skall inte bli sjukskriven, jag mår hur bra som helst!
    Min bm pratade om sjukskrivning från v 24 (jag är i vecka 16) men mår jag bra så tänker jag jobba så länge som det bara går. Varför skall man gå hemma och dra för?

• Therese33

Krost: Alla mår ju olika, men det är klart om jag om några veckor skulle få besvär så kanske jag går ner i tid men just nu mår jag förskräckligt bra (förrutom att man är ruskigt trött på kvällarna) så nu fungerar det jättebra att jobba fullt, men man får som sagt se sedan.
    I vilken vecka är du i?

• Therese33

Tina9: Förstår att du är stor när du gått så långt, när jag är framme så långt så är jag med att jag kanske inte kommer orka jobba men det är ju ett tag till

• Therese33

Hoppas att ni inte missförstår mig, men om jag är såpass stor i v24 och läkaren säger till mig att jag skall bli sjukskriven så är det självklart att jag är hemma, det är bara det att i mitt jobb så ser jag att folk får sjukskrivningar till höger och vänster, det utnyttjas väldigt mycket av många.
    Jag skulle aldrig riskera något!
    Och sedan vet jag flera som väntar tvillingar som har jobbat till efter v. 30 så jag tror att det är väldigt individuellt, jag går in i v17 imorgon och är inte speciellt stor än...

• Therese33

Maddemamman: Vad knepigt, har du inte gjort något vanligt UL? I vilken vecka är du i?

• Therese33

Detta är ju en hel vetenskap. Men om jag inte har fattat fel på en del läkare så kan dom aldrig säga med all säkerhet om det är enäggs eller tvåäggs?

• Therese33

Var hos läkaren igår och fick svar på mina frågor, mina delar moderkaka, har en gemensam yttre hinnsäck men varsin inre hinnsäck med en tunn skiljevägg emellan. Överläkaren var t o m inne så han borde veta vad han pratar om. Huvudsaken är iallafall att allt är bra och allt var jättebra, dom är hur livliga som helst..

• Therese33

Cissi linde: Ja, det är ett rännande till läkaren och bm, men det är i och för sig bara bra att dom har sådana kontroller.
    Hur mår du? Börjar du bli stor?

• Therese33

hoppsan: Det är klart att det går bra på UL idag! Men jag förstår din oro, jag fattar inte varför man skall gå och oroa sig. Om det hade varit något fel så tror jag att man känner det, lycka till i em!
    Cissi: Skiljer det mycket på dina tvillingar? Det kommer säkert gå jättebra imorgon, man får tänka positivt!

• Therese33

Hoppsan: Vad skönt att allt såg bra ut, jag förstår inte heller det där med bf, men man får nog ta det med en nypa salt, dom flyttade fram min förra gången men men... NÄr har du bf nu?
    Cicci linde: Klart att det kommer gå bra, vi håller verkligen tummarna för dig!

• Therese33

Fruktansvärt, man blir så fruktansvärt ledsen när man läser sådant här...

• Therese33

hoppsan: Jag mår jättebra idag, men i några dagar i rad så har magen spänt så jag trott att magen skall spricka, tror att det är ligamenten... Förstår din oro för UL, jag är likadan, men det kommer gå jättebra!

• Therese33

hoppsan: Du får förlita dig på UL imorgon istället, när har du beräknad bf?

• Therese33

Hoppsan: Du får säkert ett bf datum imorgon på UL... Lycka till förresten!

• Therese33

cissilinde: Skönt att den andra mår bra, tänker på dig! Kramar

• Therese33

hoppsan: Vad skönt att dom växer lika, mina skiljde också 1mm vid senaste mätningen då jag var i v19... Skall tillbaks nästa onsdag för nästa UL, hoppas att det ser lika bra ut

Svar på tråden Enäggstvillingar?