• annhan

IVF/PGD-tråden nummer 5!!!

Erka: Tycker också att du ska ringa! En sak har jag lärt mig i PGD-svängen, det är att det inte händer nåt om man inte ligger i och ringer ideligen.

Hej och hå, själv sprayar man på.. Inga biverkningar överhuvudtaget än så länge, men det dröjer väl någon dag till kanske. En god vän berättade om sin graviditet nu ikväll, hon testade nyss +. Vore ju så kul om jag kunde göra detsamma snart....!

Kram på er alla!

• annhan
    Zanila, välkommen hit! Vilken resa ni gjort, grattis till graviditeten Visst är det en obeskrivligt härlig känsla att lyckas efter så lång kamp?

Sogo: Jajamen, klimakteriekossan börjar visa sin fula nuna nu. Har börjat märka av humörsvängningar som heter duga. Men det är väl ett gott tecken i det här sammanhanget.

Kyoko: Åh, Rom... man blir inte så lite avundsjuk! Men det är du värd, helt klart. Ha en underbar vistelse där!!!

Kram, och trevlig helg till er alla.
  • annhan

Sogo: Jag har inte fått nåt plockdatum än, men om jag själv gör en grov uppskattning så tror jag att det blir runt den 20 okt.

• annhan

Nämen, vad knasig jag är. Svaret ovan skulle vara till Malla... nåja

• annhan

Erka & Jojo01: Ursäkta, men hur tusan tänker dom i ert landsting? Alla landsting borde väl ha ungefär samma direktiv om vilka som är berättigade vad. Det ska ju vara lika oavsett i vilket län man bor, man har ju lika dåliga förutsättningar liksom.

Gå vidare med detta, helt klart. Hade ni bott i Stockholms län hade ni blivit beviljade PGD (inkl IVF naturligtvis) utan minsta tvekan!!

Jag hade inte tvekat att tala med en jurist om jag vore i er situation.

• annhan

I mitt fall beror det på en mutation i kromosompar 10.

Hu vilket hemskt humör jag har av sprayen. Klimakterievallningar som heter duga också, men vad gör man inte? Börjar med sprutor den 9 okt, och sedan är det prel. ÄP den 22 okt. Gissa vem som längtar?

Dock är det en ny delkurs som startar just i den vevan, så i värsta fall missar jag första föreläsningen. Vad tycker ni, ska jag kontakta föreläsaren och be om overheadbilder eller liknande för att ha en chans att få lite info om vad som sades? Det är en intressant och intensiv kurs, vill ju inte missa mer än nödvändigt. Även om föreläsningar är frivilliga, så är det ju bra om man deltar..
    Hur hade ni gjort? 2 föreläsningar kommer jag troligtvis att missa. ET krockar nog med en också nämligen.. Dumt att föreläsningen är förlagd på eftermiddagen, annars hade det ju funkat, i alla fall på ET-dagen..

Kram på er allihop.

• annhan

Kyoko: åååh vilken glädje! Anette är verkligen en klippa.

Sogo: Jag får snällt spraya på ett tag till. Börjar inte med sprutor förrän den 9 okt.

Trevlig helg!!

• annhan
    iliaca skrev 2007-10-01 08:30:37 följande:
    Ni som har gått igenom PGD, är det någon av er som har studerat under tiden? Hur har det då fungerat för er? Jag pluggar och är snart halvvägs i utbildningen (drygt 1,5 år kvar). Går det att kombinera? Vår läkare o vår genetiker har sagt att det är väldigt jobbigt att gå igenom PGD. Det kräver ju en hel del av en när man läser oxå. Jag vill såååå gärna ha båda. Fast väntetiden till PGD är kanske lång. Hinner kanske gå färdigt skolan först. I nuläget väntar vi på tid till ett möte för att skicka remisser till Stockholm. Hur fort har det gått för er efter att remisserna har blivit skickade?
    Jag studerar nu, samtidigt som jag genomgår en PGD/IVF. Tycker att det funkar bra. Nu har jag nyss påbörjat min utbildning, och kommer att ta ett års studieuppehåll OM vi skulle ha turen att lyckas.
    Jag är övertygad om att du kan kombinera dina studier och PGD utan problem.

Lycka till, hoppas ni slipper alltför lång väntetid!
  • annhan

Hej allesammans!
    Här står jag och stampar på ett och samma ställe känns det som. Har sprayat 3 veckor nu, börjar kännas aningen långrandigt. På tisdag är det i alla fall sprutstart, mina gonal f-pennor ligger i kylen och väntar ivrigt.
    Ska till KS imorgon för blodprov, men jag fick ju en blödning för mer än en vecka sedan, så jag är inte orolig för att inte vara nedreglerad. Är klimakteriekossan nr 1 just nu.

Hoppas ni alla mår prima.
    Kram.

Svar på tråden IVF/PGD-tråden nummer 5!!!