Inlägg från: Anonym (oj oj) |Visa alla inlägg
  • Anonym (oj oj)

Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???

oj oj, känner att jag får kalla kårar efter ryggen när jag hör det du berättar. Det känns som att det är mitt liv du berättar om. Jag vet inte vad jag ska ge dig för råd men jag vet samtidigt att ju mer du släpper efter ju mer kommer han att ta. så var det i mitt fall. Han är rädd, det är jag 99 % säker på. Han vill inte tala om för henne att du finns för att annars kanske hon inte låter honom träffa barnet. Det är en jobbig process för honom också att gå igenom. Lämna en familj och bilda en ny. Så han har nog sina funderingar på vad han har gjort och hur han ska hantera detta på bästa sätt. Men var uppmärksam när han säger att han gör det för dottern... i en del fall så är det mycket bekvämlighet med i bilden. Hon måste lära sig att hantera sina räkningar själv.
    Många gånger har jag haft känslan av att vi kanske gick in i förhållandet lite för snabbt. Han var inte redo för en ny relation för annars "gömmer" man inte sin nya.

• Anonym (oj oj)

tänkte på en sak efter att ha läst de andra inläggen att du ska nog ta det lugnt. Det rådet hade jag velat ha. Någon som sagt till mig att skynda långsamt i förhållandet. Att han kommer behöva tid på sig, hur lång tid beror på så många omständigheter. Låt honom få avsluta sitt förhållande ordentligt. Han har flyttat ifrån henne men relationen gå ut över så mycket mer. Den stannar inte innnför gräsmattan om du förstår vad jag menar. Han behöver vänja sig vid situationen och det gör du med. Lär känna hans dotter först och se hur du funkar ihop emd henne. Det tar dit dör henne att vänja sig också. Visste jag då hur framtiden såg ut skulle jag skaffat en lägenhet ett an bas att stå på. Ge honom anledning att kämpa lite. Nu går han från det ena till det andra. Det kan kännas romatiskt och allt sådant nu när det verkar som att ni bestämt er för varandra men trots det så behöver han tid.

• Anonym (oj oj)

Det tar dit dör henne att vänja sig också

Jag menar att det tar tid för henne att vänja sig....lite knas med bokstäverna :)

• Anonym (oj oj)

Ts att du skriver "en bit över 30. Känns som man pratar med endel barn här. Herregud är man vuxen så vet man nog vad som är bäst för sig själv och min partner vet exakt vad som är bra och inte bra för sin dotter. Tycker det är tråkigt att folk ska veta hur man ska gör och när man ska göra saker. som om man inte vet vad som är bäst för en själv."
    Jag tror att många håller med mig när jag säger att vi försöker att ge dig råd för det låter som att många, inkl mig själv räknat så har vi erfarenhet i situationen som denna. Ta det inte som påhopp se det mer som råd.

• Anonym (oj oj)

"Ja jag blir helt snurrig av alla svar, men jag känner mig verkligen inte bara som den "nya flickvännen" absolut inte han visar med allt att han vill att det ska vara vi, och jag vet att han inte har några romantiska känslor för henne. Men tror dock aldrig att de kommer lösa alla sina problem hur länge man än väntar. Jo visst finns det lagar men skulle de folja alla dessa så skulle hon sitta i klistret, så hon ska nog vara glad och försöka lite medvilja för att han inte drar det så långt"

Kopierade in ditt inlägg så du vet var jag refererar till Ts. Jag förstår dig verkligen Ts men för din egen hälsa och för att du själv ska må bra i din nya relation så ta det lugnt.Jag mer dig, ta det lugnt. Du/ni kommer inte ångra det. Om jag kunde ha fått det rådet när jag gick in i en relation som är väldigt likt din så hade jag haft betydligt mycket mindre huvudvärk för det är som tjejerna säger. Det är så mycket mer än vad man tror som dom behöver jobba med. Dom behöver tid att reda ut saker. Bara för att ni vet var ni har varandra och det är jätte bra så kanske det blir problem så hon kommer i en klämd sits och så blir det mer bekymmer för barnet i slutändan än vad som är nödvändigt.

• Anonym (oj oj)

Att han inte berättar visar klart och tydligt att han inte är redo.. känslor för dig är kanske i full blom men mentalt så tar det lite tid för ALLA parter att komma i balans efter ett uppbrott. Vi är inte barn längre. När vi går in i en relation gör vi det för att leva med denna personen i resten av våra liv. Det gjorde säkert din nuvarande och med sitt x och det slutade med barn så för din egen skull låt det ta tid. Och jag lovar att han tänker inte på din ekonomiska sits när han säger att det är bäst att ni flyttar ihop. Har du funderat på att det kanske är så att han inte vill vara själv. Det är bara en fundering som jag kan kom att tänka på nu. Att leva själv efter 12 år är inget man bara gör. Är det verkligen dig han vill bo med eller är han rädd att vara själv... som sagt, bara en fundering. Se ditt eget värde trots att det är underbart att hitta sin själsfrände.

Svar på tråden Min sambo gör allt för sitt ex, är det ok???