• TinyToon

Trött på minsta lilla..

På senaste tiden har jag varit väldigt trött,ledsen (gråter för allt) och grinig.. största anledningen är väl att jag jobbar konstant och har knappt tid för mig själv eller nån annan för den delen.

Det jag funderar över, som jag själv inte har nå svar på, är att
    jag kan bli så fruktansvärt trött på min bonusdotter..

Hon är 5 år och som vilken annan unge som helst. Men ibland går hon bara mig på nerverna.
    Fullt normalt tänker dom flesta och även jag.
    Grejen är den att jag oftast blir grinig,trött och har noll tolerans när det är jag min sambo och hans dotter, men när det bara är jag och bonusen funkar det mycket bättre.
    Är min sambo med så känns det som om jag är den elaka och märker på minsta lilla fel hon gör.

Jag känner själv att det är fel men samtidigt blir jag bara så less!

• Svar på tråden Trött på minsta lilla..
  • Dazzle

Kanske måste du ta tag i dig själv först. Är du så lättpåverkad börjar du kanske gå å bli utbränd, då blir man deprimerad å gråter å så. Kanske bör du gå å tala med någon. Göra en lista över alla måsten å sålla bort hälften, samtala med din sambo och framför allt arbeta med att inse att alla småsaker man tar upp med barnen bara är småsaker. Inget att gräla om utan bara att låta vara. Vårt sätt är inte det rätta bara för det är vårt. andras sätt är lika rätt så länge det inte skadar någon. Man får försöka välja sina strider.

Lycka till.

• 1malle

Känner igen detta i min bonus som är 10 år.
    När hon är med mig så behöver hon inte visa eller bevisa något. Vi funkar toppen ihop ensamma Men inför sin pappa så verkar det som om hon måste visa att hon är värd att älskas ox o att hon inte klarar av att slåss om hans uppmärksamhet med sina 2 yngre syskon här hos oss.
    Hon beteer sig väldigt illa, inte vad man kan förvänta sig hos en 10 åring....
    Hon spelar ut oss mot varandra, normalt för barn o göra så men när hon ertappas så struntar hon i det, ingen skam alls...
    Hon ljuger o försöker få pappa att tycka mindre om sina andra barn o mig, avundsjuk helt enkelt.

Är en fas som hon borde haft för sissådär 4-5 år sen men men.... det går väl över hoppas jag...

Alla goda ting är 3
Svar på tråden Trött på minsta lilla..