Hur mycket köper man??
Hej
Nästan nybliven bonusvuxen som jag är, och shoppinggalen, kan jag tendera att köpa för mycket. Det viktigaste är ju att barn har kul. Min sambo som är uppvuxen på landet tycker barn behöver kläder som skydd när de leker (inte som fint, snyggt, coolt, gulligt osv) å inte behöver några saker för man ska kunna hitta på saker att leka med...
Jag vet att jag har köpt rätt mycket för när jag lärde känna dem tyckte jag att dottern hade det rätt torftigt, men visst lekte hon och var lika glad då som nu. Och hon brydde sig sällan om vad hon hade på sig, även om jag nu har bytt ut nästan hela garderoben (plagg för plagg inte allt på en gång). Jag tycker inte jag köper för mycket, ett par klädesplagg i månaden och typ 2-3saker (mest för att hon inte har dem tex kritor att rita ute med, brevpapper osv, så nu behöver jag ju itne köpa det nästa år liksom så jag tänker att det ska minska men kläder tycker jag att om man kan och inte har för mycket kläder kan man köpa ett par plagg i månaden). Mycket har jag gjort detta för att jag tycker det är så kul å för att jag tänker att det avlastar min sambos ansträngda budget. Han tycker dock inte det är någon hjälp såklart eftersom han itne tycker det är viktigt.. =). Skit samma, det var inte problemet. Problemet är att vi bara har dottern varannan helg, lr ibland varje om mamman har andra planer. Å då när hon kommer blir det som att hon alltid får något. Det finns lixom alltid något nytt å jag är så rädd att jag ska skämma bort henne för mycket. Så numera försöker jag trivialisera det jag köper. Jag lägger in kläder i garderoben om jag vet att de passar å tar fram dem när jag tänkt att hon ska ha dem. (Hon är 6 år så än bestämmer vi lite). Sakerna jag köper är ändå väldigt oskyldigt tycker jag, och jag ger inte henne mer än om hon bott här hela tiden, förmodligen mindre, men det blir ju så att varje gång hon kommer har vi köpt något. Även om det inte är stort, typ denna gång brevpapper för 7:-
Vad tycker ni? Hur gör ni med saker både till era egna lr bonusar som ni har större delen/hela tiden lr mindre del av tiden??
Tack för svar alla härliga föräldrar...