• fenomena83

Hur lång tid tar det innan magsäcken börjar krympa när man "bantar"?

Går på en viktminskningskur och jag har sånt jäkla problem med att jag är så hungrig.
    Håller ju på att dö av hunger. Men än så länge har jag kunnat kontrollera mig, men det är fasen inte kul med magen som kurrar hela tiden.

Tänkte den tanken att min magsäck måste va ordentligt uttänjd, den är ju van vid att få massor med mat och grejer och nu tror den väl att den får för lite helt enkelt (fast det räcker gott och väl!).
    Men meningen är väl att den ska börja krympa och ställa om sig om man säger så, så att den vänjs vid den nya mängden mat...

Men när gör den det???
    Jag är ju hungrig och vill inte va det längre!!!!!!!!!!!!

• Svar på tråden Hur lång tid tar det innan magsäcken börjar krympa när man "bantar"?
  • fenomena83

haha, ingen kan svara för alla är ute i solen utom tråkiga jag som tycker det är jobbigt med värme och sitter inomhus

• Sofis

Hur länge har det varit så här?

• fenomena83

lika länge som jag hållt på, dvs en vecka!

• Gubbas

Då borde det börja vända nu, mycket längre än 1 vecka brukar det inte ta. Lycka till! Du kämpar på bra!!

• Sofis
    fenomena83 skrev 2007-06-12 17:07:59 följande:
    lika länge som jag hållt på, dvs en vecka!
    Det tar längre än en vecka att krympa magsäcken, för mig blev det bättre efter kanske en månad, men det är så klart väldigt individuellt...
  • Lola Jämtland

Tycker det låter illa att gå omkring o vara hungrig bara för att du bantar....

Äter man rätt o rör på sig så ska man inte behöva vara hungrig.
    Det tycker jag är ett tecken på att man äter fel/för lite.

//Jag har allt...o ändå saknas något......
  • Pluttensjag

Vad har du för kosthållning? Hur många ggr o stora prtioner äter du om dagen? Tränar du ngt? Promenader, jogga, gym lr likn?
    Har hjälpt flera med viktminskning!! Svara på frågorna så kan jag säkert hjälpa dig oxå =)

• FH Mamma

jag tyckte ljummet vatten var bra mot hungerkänslan.

Men jag undrar oxå om du äter för lite.

• fenomena83

Att jag äter för lite vet jag ju att jag gör, det är ju liksom meningen. Håller ju på med Nutrilett
    Så en liten mugg med soppa gör ju ingen mätt. Fast jag byter endast två mål så jag håller inte på med full kur, äter alltid ett mål vanlig mat och det är det målet som mannen är hemma, är ibland på dagen och ibland på kvällen.
    Då blir det nyttig mat med mycket grönsaker enligt tallriksmodellen
    *känner mig jätteduktig*

Fast jag gillar inte att gå hungrig när jag bara druckit nutrilett till frukost och lunch tex.
    Tycker att min mage borde börja vänja sig nu. Annars orkar jag inte hålla på längre.

Kanske är bättre att köra full kur så man går in i ketos och inte känner hungerskänslor längre?

• fenomena83

Och jo förresten jag brukar promenera varje dag, men känns inte så kul att göra det just nu, både för värmen och för att om jag är hungrig så känner jag mig liksom inte i form för att promenera... Fast jag tvingar mig själv   

• Lola Jämtland
    fenomena83 skrev 2007-06-12 17:46:42 följande:
    Att jag äter för lite vet jag ju att jag gör, det är ju liksom meningen. Håller ju på med Nutrilett Så en liten mugg med soppa gör ju ingen mätt. Fast jag byter endast två mål så jag håller inte på med full kur, äter alltid ett mål vanlig mat och det är det målet som mannen är hemma, är ibland på dagen och ibland på kvällen.Då blir det nyttig mat med mycket grönsaker enligt tallriksmodellen*känner mig jätteduktig*Fast jag gillar inte att gå hungrig när jag bara druckit nutrilett till frukost och lunch tex.Tycker att min mage borde börja vänja sig nu. Annars orkar jag inte hålla på längre.Kanske är bättre att köra full kur så man går in i ketos och inte känner hungerskänslor längre?
    Är meningen att svälta?
    Näe, det kan inte vara riktigt riktigt.

Jag skulle satsa på rätt, riktig mat istället. Samt motion såklart.
    //Jag har allt...o ändå saknas något......
  • FH Mamma

Testa ljummet vatten mellan måltiderna

• Fluffguf
    fenomena83 skrev 2007-06-12 17:48:49 följande:
    Och jo förresten jag brukar promenera varje dag, men känns inte så kul att göra det just nu, både för värmen och för att om jag är hungrig så känner jag mig liksom inte i form för att promenera... Fast jag tvingar mig själv   
    Du har inte möjlighet att simma? Jag brukar också promenera, men nu är det så varmt att jag gått över till simning...
    Bara döda fiskar följer strömmen!
  • cheber

"Är meningen att svälta?"

Att äta mindre än normala dagsbehovet är knappast att svälta. Det är ett normalt sett att gå ner i vikt.

"Svält är ett tillstånd som är följden av uteblivet intag av energigivande och livsnödvändiga näringsämnen under längre tid."

Man behöver inte motionera för att gå ner vikt, det räcker med att minska hur mycket man äter.

• fenomena83

Nej svälter gör jag ju inte precis. Jag får ju i mig precis alla näringsämnen jag behöver. Bara mindre fett, kolhydrater och kalorier

Japp simma är ju en idé. Ska jag börja med så fort jag får pengar till att köpa ett kort.

Nu börjar hungern släppa lite, så jag antar att magsäcken börjar krympa nu. Tack för det

• Sötisnosen

TS

Jag åt nutrilett för några år sedan. Håller med om att man inte blir sådär supermätt av dem.

Om du står ut med konsistensen som blir kan du blanda ned krossade linfrön, så får du i dig lite lågkalori-fibrer.

Det man också kan göra är att ta några msk havrekli som man skållar med vattnet som ska blandas med nutriletten sen, men det är godast om man äter någon av de med mat-soppa-smak.

• Jakob Shamone

Du kan inte göra något åt din magsäck mer än operera, Är magen stor så gör situpps, och gå fort, när det gäller hunger så ät fiberrik frukost (mellan 6-8) lunch (10:30 - 12) och middag (16-18) sen får du dricka vattenoch ta en banan, hunger är en vana och du behöver vänja bort den genom att hålla tiden och försök hålla dig till fiberrika produkter och sånt som tar tid för magen o smälta!

• Aniiee
    Jakob Shamone skrev 2015-11-10 00:25:08 följande:

Du kan inte göra något åt din magsäck mer än operera, Är magen stor så gör situpps, och gå fort, när det gäller hunger så ät fiberrik frukost (mellan 6-8) lunch (10:30 - 12) och middag (16-18) sen får du dricka vattenoch ta en banan, hunger är en vana och du behöver vänja bort den genom att hålla tiden och försök hålla dig till fiberrika produkter och sånt som tar tid för magen o smälta!

Grattis till veckans trådlyft.

För övrigt har du fel. Magsäcken drar ihop sig om man äter mindre volym, upp till hela 36%, men i normalfall snarast mellan 8 och 15%. Och dina klockslag är fullständigt ovidkommande. Det spelar ingen som helst roll när man äter, så länge man äter regelbundet.
    Will you be forgiven when the cold grave has come?
Svar på tråden Hur lång tid tar det innan magsäcken börjar krympa när man "bantar"?