Inlägg från: Anonym (I know) |Visa alla inlägg
  • Anonym (I know)

jag gjorde en abort i vecka 18

Jag tycker, som någon annan skrev, att du skall kontakta vårdcentralen och se om du kan få en samtalskontakt (fler och fler vårdcentraler får psykologer knutna till sig). Låter som om du kan behöva hjälp och stöd för att reda i dina känslor.

Jag tycker att det var FEL av din mamma och andra att inte vara ärliga och raka mot dig; oavsett hur gammal du var så var det ditt beslut att ta och det beslutet skulle du ha fått möjlighet att ta med alla fakta.

Jag har själv gjort en sen abort (var bara någon dag ifrån att jag hade behövt speciellt tillstånd). Upptäckte min graviditet oerhört sent; gick på p-piller, hade inga graviditetssymptom och fick blödningar då jag skulle. Glömmer aldrig känslan då gynekologen sa att jag var gången mer än 16 veckor..
    Hjärtat ville behålla, men min hjärna var fortsatt logisk. Hade inte kunnat ta hand om ett barn på den tiden och jag hade gått så länge utan att veta (med allt vad det innebär av fortsatt p-pillerbruk, alkohol, mediciner och vad man nu sätter i sig när man inte vet).

Har aldrig ångrat mig, men visst svider det när jag tänker på det. Har haft turen att få bearbeta det, och annat, i terapi vilket har hjälpt mig mycket.

Så, återigen, försök få tag på en bra samtalskontakt.

Svar på tråden jag gjorde en abort i vecka 18