• New Red Wave

Jobbigt att vara FÖR snygg?

Japp, jag vänder mig till dig som tycker att du är RIKTIGT snygg. Upplever du det enbart possitivt, eller kan det även finnas nackdelar? Vad tycker DU?

• Svar på tråden Jobbigt att vara FÖR snygg?
  • sussiegull

surfturf:tack sa mycket. det ar jag pa korten men nagra bilder ar pa mina systrar. jag blir sa himla glad nar jag far komplimanger, jag liksom stracker pa mig och sager 'tack' hogt och klart! och jag ger komplimanger tillbaks for man vet hur det 'kanns'

• Häxan Jia

Jo jag får ofta komplimanger, främst av killar men även av tjejer. Jag är en sån där som aldrig konkurererar med någon, jag har inga problem med att gå fram och hejja på den snyggaste tjejen som alla killar trånar efter på en fest eller sådär och många gånger blir dom där tjejerna väldigt glada. De vågar inte bryta sig in själva i en ny bekantskap och är vana att andra tjejer ser dom som konkurenter och ignorerar dom, trist för ofta är de väldigt goa tjejer oxå

De komplimanger ja tar åt mig mest av är från kvinnor, om en tjej säger att vilka vackra bröst du har så väger de mycket mer än om en man säger samma sak. Jag får höra allt från att jag är snygg, vacker söt eller bara få en komplimang för att personer gillar min stil och hela min attityd, det är så olika. Jag bryr mig sällan, jag är jag, antingen så gillar man mig som ja e eller så gör man inte det.

*Stolt SLAMPA *
  • sussiegull

haller ocksa med om att utseende och jobb inte alltid gar i hop, hade jag inte vart sa trevlig och bra med folk som jag ar (oppen, social etc) sa hade jag nog inte heller fatt mitt jobb.

• Häxan Jia
    Lola Jämtland skrev 2007-06-08 17:24:38 följande:
    Nä, men skämt o sido, enligt vissa så får man inte vara överviktig o nöjd med sig själv. Det är jättekonstigt i en dels ögon har jag märkt.....
    Nä de där är helt sant och irriterande. Man skall alltid ha nån bantingskur i fickan eller något att gnälla över. Jag avskyr det där. Varför skall man inte kunna väga mer och ändå vara nöjd, så jädra dumt. Jag tror fler modell större personer som är nödja helt enkelt skall kliva ut ur garderoben med huvudet högt och stolt och bara vara...

Så tänker min hjärna iaf.
    *Stolt SLAMPA *
  • New Red Wave

Jag tycker det är härligt och jättevackert med kurviga stora kvinnor med självförtoende i blicken. Verkligen så superkvinnligt!

• Lola Jämtland
    Häxan Jia skrev 2007-06-08 17:27:30 följande:
    Nä de där är helt sant och irriterande. Man skall alltid ha nån bantingskur i fickan eller något att gnälla över. Jag avskyr det där. Varför skall man inte kunna väga mer och ändå vara nöjd, så jädra dumt. Jag tror fler modell större personer som är nödja helt enkelt skall kliva ut ur garderoben med huvudet högt och stolt och bara vara... Så tänker min hjärna iaf.
    Jepp, det är jäkligt irriterande!
    Jag vill inte banta, jag trivs så här o jag önskar att fler människor (smala o runda) vågade tycka om sig själva!
    //Jag har allt...o ändå saknas något......
  • Babychick

Ja vissa far ju stryk som tex min syster eller tjejer som är otrevliga mot henne och tror hon är en stroppa fast hon är jättesnäll och trevlig.

• jossan090

jag mönstrade för några år sen. När jag var hos psykologen så sa hon att hon trodde inte jag skullle klara av pressen från killarna. Jag frågade varför då? Svaret blev: Du är för söt.

Jag trivs med mig själv, men har bra och dåliga dagar precis som alla andra. Just nu tampas jag med min acne som inte är så rolig. Men jag för ofta höra att jag är söt, dock aldirg snygg... Men smaken är ju som baken... delad

• Calylite

det har vart en STOR fördel kan ja lova att ha utseendet med sig när man har socialfobi. Dit orden inte tar det räcker det med att bara vara där.
    Så ja kan bara säga positivt
    Sen gör ju utstrålning mycket, tex tvillingar där bara en har utstrålning er genast mycket snyggare ut än den andre.

• Häxan Jia
    Lola Jämtland skrev 2007-06-08 17:31:07 följande:
    Jepp, det är jäkligt irriterande! Jag vill inte banta, jag trivs så här o jag önskar att fler människor (smala o runda) vågade tycka om sig själva!
    Så känner jag med, jag gillar mig, den jag är.. Jag kan gi i bikini och jag skäms inte. Jag mår bra, jag kan göra det jag vill, det finns ingen vikt som hindrar mig från det. den dagen man inte kan det och mår dåligt för det, ja då får man väl förändra sig då om de är aktuellt..

Jag är vigare, har bättre kondis och ork än mina smala vänner. Där är ännu en fördom, att smala vips är vigare och i bättre skick, skitsnack säger jag bara...
    *Stolt SLAMPA *
Svar på tråden Jobbigt att vara FÖR snygg?