Inlägg från: Häxan Jia |Visa alla inlägg
  • Häxan Jia

Jobbigt att vara FÖR snygg?

Studsar in och är lite OT direkt..

Jag är inte snygg och de anser jag inte heller att jag är... Däremot så har jag DET och DET ställer till de mellan varven.

Jag fattar väl kanske inte själv att jag har DET där, men många säger det och de blir lätt en massa missförstånd och fel.

Så ja antar att DET är min utstrålning eller något som andra ser men som jag inte kopplat helt själv....

Idag tonar jag ner hela mig och pratar inte med folk och absolut inte på krogen, oftast då karlar, för DET gör dom intresserade av mer än jag ens har lust med.

Kan inte förklara bättre, själv anser jag mig vara en högst vanlig, ganska trevlig prick

*Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia

Jo jag får ofta komplimanger, främst av killar men även av tjejer. Jag är en sån där som aldrig konkurererar med någon, jag har inga problem med att gå fram och hejja på den snyggaste tjejen som alla killar trånar efter på en fest eller sådär och många gånger blir dom där tjejerna väldigt glada. De vågar inte bryta sig in själva i en ny bekantskap och är vana att andra tjejer ser dom som konkurenter och ignorerar dom, trist för ofta är de väldigt goa tjejer oxå

De komplimanger ja tar åt mig mest av är från kvinnor, om en tjej säger att vilka vackra bröst du har så väger de mycket mer än om en man säger samma sak. Jag får höra allt från att jag är snygg, vacker söt eller bara få en komplimang för att personer gillar min stil och hela min attityd, det är så olika. Jag bryr mig sällan, jag är jag, antingen så gillar man mig som ja e eller så gör man inte det.

*Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia
    Lola Jämtland skrev 2007-06-08 17:24:38 följande:
    Nä, men skämt o sido, enligt vissa så får man inte vara överviktig o nöjd med sig själv. Det är jättekonstigt i en dels ögon har jag märkt.....
    Nä de där är helt sant och irriterande. Man skall alltid ha nån bantingskur i fickan eller något att gnälla över. Jag avskyr det där. Varför skall man inte kunna väga mer och ändå vara nöjd, så jädra dumt. Jag tror fler modell större personer som är nödja helt enkelt skall kliva ut ur garderoben med huvudet högt och stolt och bara vara...

Så tänker min hjärna iaf.
    *Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia
    Lola Jämtland skrev 2007-06-08 17:31:07 följande:
    Jepp, det är jäkligt irriterande! Jag vill inte banta, jag trivs så här o jag önskar att fler människor (smala o runda) vågade tycka om sig själva!
    Så känner jag med, jag gillar mig, den jag är.. Jag kan gi i bikini och jag skäms inte. Jag mår bra, jag kan göra det jag vill, det finns ingen vikt som hindrar mig från det. den dagen man inte kan det och mår dåligt för det, ja då får man väl förändra sig då om de är aktuellt..

Jag är vigare, har bättre kondis och ork än mina smala vänner. Där är ännu en fördom, att smala vips är vigare och i bättre skick, skitsnack säger jag bara...
    *Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia
    jossan090 skrev 2007-06-08 17:32:21 följande:
    jag mönstrade för några år sen. När jag var hos psykologen så sa hon att hon trodde inte jag skullle klara av pressen från killarna. Jag frågade varför då? Svaret blev: Du är för söt. Jag trivs med mig själv, men har bra och dåliga dagar precis som alla andra. Just nu tampas jag med min acne som inte är så rolig. Men jag för ofta höra att jag är söt, dock aldirg snygg... Men smaken är ju som baken... delad
    Men lumpen fungerade bra eller, trots din söthet? *nyfiken*

sen har ju inte söthet utseende mässigt med hela ens attityd eller svar på tal förmåga med saken att göra heller. Man är ju mkt mer än det som folk först ser.
    *Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia
    MansonDust skrev 2007-06-08 17:39:20 följande:
    Ja det är skitdrygt
    varför e det drygt då????
    *Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia
    MansonDust skrev 2007-06-08 17:44:37 följande:
    Nemen seriöst. Jag är 166 cm & väger just nu 72,7 kg. Gått ner från 78. Jag har vägt över 80 kg & ändå fått höra att jag är jätte fin.
    Lola Jämtland skrev 2007-06-08 17:48:00 följande:
    Jag är 158 o väger 80...har vägt ännu mer o jag har alltid fått komplimanger! Ett vacket skal är lixom tomt o blir nog tråkigt i längden....Har man utrålning och en trevlig personlighet så spelar inte utseendet så stor roll tror jag...
    Ja e 162,5 och väger drygt 79 nu, men pendlar mellan 78-82 nu för tiden.. Har vägt 97 som mest, mådde inte bra så jag gick ner och fick på köpet en utskällning av mitt ex som tyckte att de var inte bra att bli så liten Då gick jag ner till 70 kg och hade storlek 40 i byxor, vilket folk här inne säger att man inte kan ha, men så va de ändå, har nu 42, ibland 44... och mår lika gott ändå...
    *Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia
    MansonDust skrev 2007-06-08 17:42:21 följande:
    Det är drygt för att jag har varenda dag 150 obesvarade meddelanden i gästboken om hur satans snygg & foxy jag är. Jobbigt att svara på alla.
    Jobbigt läge, kan man inte installera nått autosvar då???
    *Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia
    jossan090 skrev 2007-06-08 17:45:39 följande:
    fick inte göra lumpen därför... :( Lite tråkigt för jag hade sett fram emot det. Hade kunnat överklaga men det kom annat emellan. Sånt är livet, men jag lär aldrig glömma det...Dock jobbar jag på en mansdominerad arbetsplats nu. Märker ingen skillnad hurvida jag är söt eller ej. Men det daltas med en pga av att man är tjej och det är inte kul!!!
    Fy vad trist

Oftast är de ingen större skillnad, jag var på en charkfabrikt, mest män där och de flöt fint...

Men man har ju råkat ut för en del grejor och utbildning och lärlingsplatser man inte får för man e tjej... så dumt och tråkigt e det..
    *Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia
    jessikapersika skrev 2007-06-09 19:56:53 följande:
    hihi vilken kul tråd.. kan säga att jag e väl rät nöjd med mig själv.. en vanlig söt next door girl typ.. men många av mina kompisar tycker jag ser skit bra ut.. så naturligt snygg på ngt sett.. fattar inte alls.. finns såååå många som e så mkt snyggare enligt mig..men en nackdel jag känt av många gånger e avundsjuka bland tjejer.. många gånger jag inte blivit bjuden på fest tex å fått höra de fråne n kompis å gått på festen då.. så när man kommer dit blir bruden som har festen skit sur å svartsjuk om hennes kille kllar in mig eller om ngn kille gör de.. sånt gör mig sååå arg.. tjejer kan verkligen vara avundsjuka å betesig så barnsligt.. har en tjej kompis som säger att alla kläder som sitter skit snyggt på mig inte alls gör de å säger att kläder som ser förjävliga ut på siter skit snyggt.. kul!! -(
    Varför är du ens vän med sånna människor, seriöst???? Det är ju bara dumt liksom...
    *Stolt SLAMPA *
  • Häxan Jia
    jessikapersika skrev 2007-06-09 21:17:29 följande:
    häxan Jiane de är jag inte längre.. vi är barndoms kompisar å vi ses inte ofta längre just därför.. hon tryckler ner mig hela tiden för å må bättre själv.. å sådana kompisar klarar jag mig bra utan.. träffade henne senast i januari..
    Gör slut med henne

Sånt där e bara trist..
    *Stolt SLAMPA *
Svar på tråden Jobbigt att vara FÖR snygg?