• Ullegulle78

Vad kan man använda som smärtlindring vid tandsprickning?

Ja, vad kan man använda...?
    dottern dreglar och är mer kinkig än vanligt.
    hon försöker stoppa in händerna i munnen hela tiden och tycks ha ont.
    Det finns något som heter dentonox i Norge. finns det här också?
    Hittar inte på apoteket...

• Svar på tråden Vad kan man använda som smärtlindring vid tandsprickning?
  • sol1

pensla med lite flytande alvedon kan funka annars så kan man ge barnen en bitring med vätska i som man lägger i kylskåpet en liten stund de tyckte mina barn om

• Nalle Puh73

Ge henne flytande alvedon eller panodil, det var det enda som hjälpte här när det var som jobbigast med tänderna.

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • Nalle Puh73

Eller en supp det funkar ju lika bra, vet inte vad jag tänkte när jag skrev flytande

♥William, kärleken i mitt liv♥. William 07/05-05
  • SandraJ

dentinox finns inte i Sverige. Det finns i Tyskland och Holland vet jag. Alvedon, en blöt trasa som du lägger i frysen så den blir riktigt kall.

Jobbig tid när de får tänder...

• Teskedsmamman

Man kan ta flytande alvedon på fingret och gnugga in i tandköttet, lindrar ett tag.

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och & Tudor (?) - vecka 34
  • Anna i Hult

Bitringar,vanliga finns på COOP kostar 19.90 för två stycken. Special med vatten i att lägga i kylen finns hos leksaksaffärerna.
    Vi har alltid behövt ta till supp panodil till tjejerna.

• drängen

En morot som legat i kylen (skalad förstås) funkar jättebra!

• Mamma till bröderna bus

jag har en grabb som håller på att fo sin första tand.. eller 3 första tänder.. Spricker upp som bara den i munnen.. jag lägger in fruktpuré ( ni vet de i plast behållare ser ut som små yoghurtar) i frysen så äter min grabb det när den är lite som sorbe i konsistens, svlkar bra i sommarvärmen + att det lindrar skönt i ömma munnar Glad

Svar på tråden Vad kan man använda som smärtlindring vid tandsprickning?