• hejentjej

vad är nackdelar med linser (till ögonen)

är det skadligt på något sätt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 21:28:39:
    ja har glasögon men funderar att ha linser som ja kan ha när ja sportat och är på middag/fest

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-15 21:33:57:
    pollenallergisk

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-16 18:35:47:
    ja vill ha både brillor å linser
    när har ni brillor?
    när har ni linser?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-19 15:24:49:
    SÅ LINSER KÖPTA HOS EN OPTIKER KAN INTE VARA FARLIGT?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-19 15:25:40:
    VART E DE GRATIS= hos synsam och aktuell optik kostar de 500 spänn!

• Svar på tråden vad är nackdelar med linser (till ögonen)
  • Nyfiken gul

inte skadligt alls så länge man är noga med sin handhygien o att man håller sig till tiden för när man måste byta linserna..

man har linserna i 30 dagar  o inte i 40 dagar... eller dygnslinser bytes efter ett dygn o inte efter tre dagar...

• lia76

Sköter man inte linserna på rätt sätt så är det skadligt.
    Men sköter man det på korrekt sätt så är det ingen fara.
    Hygein är jätte viktigt när man handskas me dlinser.
    Och förvara dem ALDRIG på toaletten!

Kram Lia, stolt mamma den 23/9-2006 till en liten Stella
  • krakel

på va sätt menar du?? jag har min i badrumsskåpet vart annars ska man ha dem???

lia76 skrev 2007-05-15 21:27:25 följande:
    Sköter man inte linserna på rätt sätt så är det skadligt.Men sköter man det på korrekt sätt så är det ingen fara.Hygein är jätte viktigt när man handskas me dlinser.Och förvara dem ALDRIG på toaletten!
  • mumlan1

jag rekommenderar dagslinser. Nya att sätta in i ögonen varje gång och enkelt att bara kasta de gamla...Fräscht

• Nyfiken gul
    hejentjej skrev 2007-05-15 21:28:12 följande:
    har man dem på natten?
    det finns linssorter man kan sova med - hör med din optiker ... alla kan dock inte använda dom, det beror på hur känsliga dina ögon är...

Jag har linser sedan 10 år tillbaka o jag har inga problem med dom...  man sätter i dom på morgonen och tar ur dom på kvällen vid tandborstning...

Man ska heller inte ha linser i när man är förkyld, allergisk mot pollen/umgås med pälsdjur eller reagerar på andra sätt - då ska linserna direkt tas ur...
  • ladydivine

Jag använder endags linser men jag änvänder dom i fler än bara en dag....eftersom skillnaden mellan endagslinser och månadslinser ej är så stor (stod ju i tidningarna för ett tag sen)
    Är man bara noga med att rengöra och byta ut dom när det börjar kännas obekvämt så är det ju ingen fara.
    (har använt linser under 10 år och ej haft några större problem)

• NenniePennie

Hej girllady!

Jag har haft glasögon i två år nu och det är riktigt skönt att slippa glasögon!! jag har månadslinser och det är smidigt. Man hämtar ut ett halvårspaket åt gången och betalar varje månad.

Det finns såklart nackdelar med både glasögon och linser, men de nackdelar som jag upplevt med linser är att man ibland kan råka somna med dem och att de då klibbar sig fast. (visst finns det linser man kan sova med)

Det är bra om man har ett par glasögon också som man växlar med.

Man måste vara noga med hygien, men det visste du kanske.

Svar på tråden vad är nackdelar med linser (till ögonen)