• vadskajaghetadå

vilken skulle innebära störst risk?(att bjuda din tonåring på) ett glas vin eller ett par bloss från en cigg?

ja vad tycker ni?
    är dessa lika beroendeframkallande? vilket är värst? vilket är mest skadligt?

v.5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 01:37:54:

hemma.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 01:38:36:

engångföreteelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 13:37:44:

jag syftade lite på tråen "att bjuda på vin" 17-18 åringar..men ja även mindre, ni som skriver att ni inte kan rösta tror ni på allvar att JAG vill bjuda bara för att jag röstade? det förstår ni väl att vi andra inte vill heller,typ bjuda på cigg!
    härregud!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken skulle innebära störst risk?(att bjuda din tonåring på) ett glas vin eller ett par bloss från en cigg?
  • BrideOf Rocky

Men man blir ju inte alkis lika lätt som rökare så självklart är ciggen värst.

Varför skulle man bjuda på cigg?

• Amine

Svarar inte. Men efter 18 ett glas vin. Cig kan dom ju då köpa själv men aldrig att jag skulle tycka att det är ok.

• Auroratiger

Eller risk och risk... cigg är ju enbart äckligt, beroendeframkallande och dyrt. Finns liksom ingen anledning.

Att dricka vin har ju ett smakvärde - ett gott vin förhöjer en god måltid. Stor skillnad mot att supa!

• Disan

Det är ju lättare att bli beroende av cigg än av vin, så jag röstar på ciggen! Vet själv hur lätt det är att fastna...

• KickStart

Alltså.
    Jag skulle inte bjuda på vare sig cigg eller alkohol.Förvånad

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Ida 84

Röstade på ciggen.

Tror som spiritsinlove att det är bättre att visa att man som vuxen kan dricka alkohol med måtta, utan att behöva bli stupfull. Ciggen är det ju större risk att bli beroende av.

• Kazamm

Ciggen! Är tonåring själv och har märkt ett klart samband mellan att föräldrarna röker/snusar och att även barnen gör det. I min familj röker ingen, det är liksom inte ett alternativ och jag har alrig fattat varför man ska prova ens. Däremot dricker jag vin med mina föräldrar ibland, utan att för den sakens skull supa mig redlös...

• SweetStarAngel

Kan och vill inte rösta, båda är lika farliga.  Kan tänka mig att bjuda mina barn på max ett glas vin när de är 18. Jag hoppas innerligt att de aldrig börjar röka, livsfarligt...

Jag behöver inga tatueringar, mina barns och min mans namn är ristade i mitt hjärta för evigt
  • principisessan

beror ju på hur gammal tonåring man har... 13 eller 17.. det är ju lite skillnad..
    Sen vet jag egentligen inte varför men det känns som att få smutta på ett glas vin tex är mindre farligt än att få ta några bloss på en cigg. Lättare att fort bli beroende av cigaretter än att bli alkoholist tex..
    Tonåringar får ju tag på båda delarna om de nu vill så det är ju inte så att de inte kommer att röka eller dricka bara för att jag inte bjuder på det.
    Däremot så behöver jag ju inte främja det heller.

• spiritsinlove

Men hur är vin "farligt" i den bemärkelsen? Visar föräldrarna en sund syn på alkohol och att vin kan drickas till mat för den goda smakens skull tror jag det är mycket större chans att barnen vid egna dryckeseskapader visar gott omdöme och inte sätter alkohol synonymt med fylla!

- alla stavfel är medvetna -
  • vadskajaghetadå
    KickStart skrev 2007-05-14 10:42:40 följande:
    Alltså.Jag skulle inte bjuda på vare sig cigg eller alkohol.
    öhhhhhh nä men det skulle jag!!!!!!

åhh blir så trött!!! förstår ingen att jag undrar vilket man som förälder tycker är värst?

nää det handlar ju om att jag tycka dessa är skitbra och att man gör såhär!!

fan man kan väl fråga skit i att rösta då om ni inte förstår vad jag syftar på!
    v.5
Svar på tråden vilken skulle innebära störst risk?(att bjuda din tonåring på) ett glas vin eller ett par bloss från en cigg?