Inlägg från: vadskajaghetadå |Visa alla inlägg
  • vadskajaghetadå

vilken skulle innebära störst risk?(att bjuda din tonåring på) ett glas vin eller ett par bloss från en cigg?

ja vad tycker ni?
    är dessa lika beroendeframkallande? vilket är värst? vilket är mest skadligt?

v.5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 01:37:54:

hemma.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 01:38:36:

engångföreteelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 13:37:44:

jag syftade lite på tråen "att bjuda på vin" 17-18 åringar..men ja även mindre, ni som skriver att ni inte kan rösta tror ni på allvar att JAG vill bjuda bara för att jag röstade? det förstår ni väl att vi andra inte vill heller,typ bjuda på cigg!
    härregud!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken skulle innebära störst risk?(att bjuda din tonåring på) ett glas vin eller ett par bloss från en cigg?
  • vadskajaghetadå
    Jessica24 skrev 2007-05-14 01:34:03 följande:
    Utan tvekan ett glas vin.H*n kan bli berusad och i värsta fall kan det hända en olycka.
    fast du är ju med barnet.
    v.5
  • vadskajaghetadå
    Jessica24 skrev 2007-05-14 01:39:59 följande:
    Jamen det kvittar!Ramla i trappan osv är ju lätt hänt även om du är med barnet. Bara för att man är med barnet så eliminerar det ju inte olycksrisken fullt ut.
    jo det tycker jag
    desutom har jag svårt att tro att en ungdom blir SÅ full av ett glas vin att han skulle rumla omkring.

är ju enormt stor skillna¨d p att vara bara hemma mot att ungdomen är ute.
    v.5
  • vadskajaghetadå
    Jessica24 skrev 2007-05-14 01:42:51 följande:
    Ja, den åskiten får stå för dig.Själv är jag av den åsikten att olyckor händer lätt, oavsett berusningsgrad då det kommer till barn.
    fast nu pratar vi om att dricka ett glas vin mot cigaretter, inte olyckor i allmänhet, klart de kan ske när som helst, då är det väl nästan lika stor risk att barnet drabbas av nikotinkick och svummar.

jo det har hänt mig ett par gånger, inte svimmat men snudd på.
    v.5
  • vadskajaghetadå

men du menar altså att det är lika stor risk för barnet att vara hemma med mamman mot att vara ute och dricka????

????

v.5
  • vadskajaghetadå

jag skrev "Fat du är ju med barnet"

Jessica24 skrev 2007-05-14 01:39:59 följande:
    Jamen det kvittar!Ramla i trappan osv är ju lätt hänt även om du är med barnet. Bara för att man är med barnet så eliminerar det ju inte olycksrisken fullt ut.
    v.5
  • vadskajaghetadå

ksnjnsj....nu är det dags att sova!! slinter nåt så fruktansvärt.....

v.5
  • vadskajaghetadå
    Jessica24 skrev 2007-05-14 01:47:15 följande:
    Jag svarade bara på frågan du ställde och då skrev jag att jag anser att ett glas vin är farligare än några bloss från en cigg pga att dom kan bli berusade och en olycka i värsta fall kan inträffa.Så jag har inte gått utanfrö ämnet, utan svarar bara på frågan/frågorna du ställt.
    okej!

ja altså ska man överväga riskerna just för stunden så tror ju jag med att vinet är värst, som sagt kan man ju få "nickokick" men kanske inte samma grej.

dock känns det ändå som att det är mer skadligt för kroppen.
    v.5
  • vadskajaghetadå

om barnet nu blir påverkat av alkjolen vill säga att snurrigi huvudet.

v.5
  • vadskajaghetadå

jag tänkte faktist på äldre tonåringar som 17-18-19

men man bestämmer kanske själv...

v.5
  • vadskajaghetadå
    KickStart skrev 2007-05-14 10:42:40 följande:
    Alltså.Jag skulle inte bjuda på vare sig cigg eller alkohol.
    öhhhhhh nä men det skulle jag!!!!!!

åhh blir så trött!!! förstår ingen att jag undrar vilket man som förälder tycker är värst?

nää det handlar ju om att jag tycka dessa är skitbra och att man gör såhär!!

fan man kan väl fråga skit i att rösta då om ni inte förstår vad jag syftar på!
    v.5
Svar på tråden vilken skulle innebära störst risk?(att bjuda din tonåring på) ett glas vin eller ett par bloss från en cigg?