• vadskajaghetadå

vilken skulle innebära störst risk?(att bjuda din tonåring på) ett glas vin eller ett par bloss från en cigg?

ja vad tycker ni?
    är dessa lika beroendeframkallande? vilket är värst? vilket är mest skadligt?

v.5
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 01:37:54:

hemma.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 01:38:36:

engångföreteelse.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-14 13:37:44:

jag syftade lite på tråen "att bjuda på vin" 17-18 åringar..men ja även mindre, ni som skriver att ni inte kan rösta tror ni på allvar att JAG vill bjuda bara för att jag röstade? det förstår ni väl att vi andra inte vill heller,typ bjuda på cigg!
    härregud!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vilken skulle innebära störst risk?(att bjuda din tonåring på) ett glas vin eller ett par bloss från en cigg?
  • Jessica24

Utan tvekan ett glas vin.
    H*n kan bli berusad och i värsta fall kan det hända en olycka.

• mamma 86

Nu har jag ingen tonåring men i framtiden får jag! Kan inte välja tycker båda är lika illa!

• Ruggugglan

Svårt.. Cigg? en dålig vana som lätt blir ett beroende. Kostar multi och kan i vissa fall förkorta livet.

Vinet? Håller med Jessica24 där.

• siamusen

ett glas eller ett par bloss bara EN gang?

Inget av dem.

generellt: ciggen för hâlsan men alkoholen (om det âr mycket) kan ju leda till andra problem som kan hânda pa fyllan.

• vadskajaghetadå
    Jessica24 skrev 2007-05-14 01:34:03 följande:
    Utan tvekan ett glas vin.H*n kan bli berusad och i värsta fall kan det hända en olycka.
    fast du är ju med barnet.
    v.5
  • Mysluvan

Tror på ciggen benhårt..

• Jessica24
    sannispannisen skrev 2007-05-14 01:37:45 följande:
    fast du är ju med barnet.

Jamen det kvittar!
    Ramla i trappan osv är ju lätt hänt även om du är med barnet.

Bara för att man är med barnet så eliminerar det ju inte olycksrisken fullt ut.

• mamma 86

Tror jag skulle bjuda på en cigg. Det smakar ändå skit så då skulle han inte fortsätta med det :P

• vadskajaghetadå
    Jessica24 skrev 2007-05-14 01:39:59 följande:
    Jamen det kvittar!Ramla i trappan osv är ju lätt hänt även om du är med barnet. Bara för att man är med barnet så eliminerar det ju inte olycksrisken fullt ut.
    jo det tycker jag
    desutom har jag svårt att tro att en ungdom blir SÅ full av ett glas vin att han skulle rumla omkring.

är ju enormt stor skillna¨d p att vara bara hemma mot att ungdomen är ute.
    v.5
  • Jessica24
    sannispannisen skrev 2007-05-14 01:41:38 följande:
    jo det tycker jagdesutom har jag svårt att tro att en ungdom blir SÅ full av ett glas vin att han skulle rumla omkring.är ju enormt stor skillna¨d p att vara bara hemma mot att ungdomen är ute.
    Ja, den åskiten får stå för dig.
    Själv är jag av den åsikten att olyckor händer lätt, oavsett berusningsgrad då det kommer till barn.
Svar på tråden vilken skulle innebära störst risk?(att bjuda din tonåring på) ett glas vin eller ett par bloss från en cigg?