MotherOfTwo skrev 2007-05-11 19:40:50 följande:
Vi har persienner med svart insida. Vilket är ett måste om man skall få det mörkt.Men ni är nog mer ljuskänslig än vad jag är. Måste visa min man denna tråd han klagar alltid över att jag är så ljuskänslig.
Okej om det är ljust på kvällen och på morgonen, som vi har nu, och det kommer in lite ljus. Jag kan sova med öppna gardiner, och ungarna somnar fast det är lite ljust.Men, snart har vi ljust dygnet runt, och då är det det skitjobbigt när ungarna vaknar mitt i natten och tror att det är morgon och kliver upp och börjar leka, för "titta mamma, det är dag, det är ljust ute". Det är därför jag vill mörklägga.
Och maken vill ha kolsvart i vardagsrummet när vi ska kolla film (projektor=ljuskänsligt), så vi måste göra nåt åt vardagsummet också. Jobbigt. Men han var och shoppade ett mörkläggningstyg och sydde ett draperi till dörröppningen själv. Jag blev lite impad.
Såg en film (The Holiday) med en lyx-lösning. Tjejen hade en fjärrkontroll som hon styrde dom automatiska mörkläggningsgardinerna med, ett knapptryck och dom åkte ner. Sånna ska jag också köpa när jag vinner 42 miljoner.