• mrslind

skulle ni kunna betala för ägg, för att slippa stå i kö?

typ som i utlandet att dom betala kanske 10,000 kr - 100,000 beroende på vad man vill ha för utseende.?

• Svar på tråden skulle ni kunna betala för ägg, för att slippa stå i kö?
  • Fiaflopp

Eehh...inte för att få ett visst utseende (kan man ju aldrig vara säker på ändå menar jag..) men däremot för att slippa Sveriges enorma köer,vi har redan gjort det 2 ggr.

• mrslind

vad kostar de nu och hur lång vänte tid är de?

• Fiaflopp

Det beror på vart du åker...i sverige är det minst 3 års väntetid om du int ehar egen donator,i Finland dit vi åkte så kostar en donator ca 55-60.000 kr

• Anna Paulita

nej, vet du vad! Aldrig. Om det inte var så att jag inte kunde få barn på ngt annat sätt.

• mrslind

hur långe får man vänta om man ha en donator

• Litheo

Hur går det för er FiaFlopp?

• Fiaflopp

Vi har egen donator så vi är framme i kön men vet ej exakt när vi får starta,hoppas innan sommaren men mer vet jag inte...

• Bliglin

Jag såg en dokumentär på BBC där ett brittiskt par gjorde precis det du skriver Katja83.

Det gick till som så att kvinnan i paret stimulerades som vid en vanlig ivf... och jag tror att hon var "tvungen" att få ut minst 10 ägg, för då skulle 5 doneras och hon och partnern fick behålla 5 och sin egen ivf betald av äggmottagaren.

Dvs via sjukhuset, äggmottagaren var anonym för donatorn.

Tror tyvärr inte att det görs i Sverige, men kanske kan även "utlänningar", dvs svenskar få göra det i Storbritannien!?

Svar på tråden skulle ni kunna betala för ägg, för att slippa stå i kö?