• pr73

det här med bakteriell vaginos?

Hur vet man om man har bakteriell vaginos? Tar läkaren någon form av prover eller? För jag har påpekat under en MYCKET lång tid till min gyn att jag ahr problem med svamp/flytningar vilket känns så ofräscht!!! men hon har aldrig sagt något om bakteriell vaginos. Jag kanske har det? till saken hör att vi försökt och få barn i över 2 år så jag är rätt angelägen om att min kropp är så "frisk" som den kan bli.

• Svar på tråden det här med bakteriell vaginos?
  • Johje

Jag har haft det och då luktade det hemskt illa om mitt underliv och jag hade som du svampaktiga flytningar. Jätte ofräscht. Jag fick en tablett som jag tog om jag inte missminner mig och sen var den borta. Jätteskönt!

Det går även att ta prover vid en gynundersökning, men i mitt fall behövdes det aldrig!

• ischa

Slarvigt av gyn om de inte tar ett prov tycker jag. Ta själv upp det istället, det är ju inte normalt med långvariga flytningar eller svamp. De kan se det direkt och behöver inte göra någon odling. Jag har haft det en gång och det försvann direkt när jag fick medicin.

• dallas

Gyn kollar i mikroskåpet tror jag- min gjorde det ialla fall. Jag fick antibiotika + en sån "ta- bort svamp" tablett- sån som man tar oralt

• pr73

Läste lite om det på nån sida och där stod det att den vanliga flytningen är tunn och gråvit??? det har jag nästan aldrig utan har oftast svampbesvär.

• pr73

jag ska boka en tid och kräva att hon går till botten med problemet. Sen är det säkert så att jag är väldigt känslig.

• pr73

iuuuu...det växer svamp i mitt underliv!!!! det är inte alls trevligt!!!

• bobolina

vaginosis luktar fisk...

• Johje

pr73, luktar dina flytningar illa?

• pr73

Ja, inte varje dag men speciellt efter sex!!! Fy sjutton! Skulle vilja ha en klädnypa på snoken!!

• Johje

Precis så hade jag det också, nästan så jag skämdes att ha sex.... sen blev det värre och då luktade det hela tiden, jag höll på att spy

• pr73

Det är inte kul, man känner sig så ofräsch nästan jämt.

• Johje

Ja och för mig var det inte bara nästan jämt, utan jämt! Åt 2 kurer innan jag blev av med den helt

• pr73

Nu har jag verkligen blivit peppad till och kontakta min gyn igen. Jag hade nästan gett upp och kände ja men...det här är väl ett normaltillstånd för mig. Men det är klart man inte ska behöva leva med såna besvär. Det påverkar ju mig så himla mycket. Så det ska jag ta tag i!!!!

• flumfia

Vet någon om bakteriell vaginos göra det svårare att bli gravid?

• pr73

Precis vad jag undrar också!!! Någon som vet?????

Svar på tråden det här med bakteriell vaginos?