• Eli

Jag letar spjälsäng med avtagbar sida!

Vet att det finns spjälsängar med långsida som inte bara är höj- och sänkbar utan även har helt avtagbar långsida. En sådan vill jag ha! Känner dock inte till någon sådan modell. Tips mottages tacksamt! Dock ej stockes variant som jag inte diggar så mycket (mest beroende på priset).

• Svar på tråden Jag letar spjälsäng med avtagbar sida!
  • Rintintin

Kolla på Blocket! Letade själv efter just en sån spjälsäng idag och hittade fyra stycken . Jag tror (ej säker alls) att Diktad (IKEA) är sån, sen vet jag att nån Briosäng är det.
    Lycka till!!

• Corpset

Det närmsta jag kommit är Troll BedSide Crib och Babybay. Annars har jag hört att en del bygger om sina spjälsängar från IKEA, dvs tar bort ena långsidan och fäster ihop den med ett spännband.

• hille2

Till vår stora tjej har vi haft en säng från Kaxholmens sängfabrik. Sidan är både höj- och sänkbar och den går även att plocka bot helt. Fast då skulle jag nog ha någon form av spännband tror jag. Ett plus är att den sängen tillsammans med IKEAs sängar fått högsta betyg i diverse tester!

Vi har varit helnöjda med den. Tyvärr kommer jag inte ihåg vad den heter...

• Eli

Tack för tips! Men IKEAs sängar har inte avtagbar sida - en sådan har vi redan. Och jag vill inte ha något spännband, det känns inte säkert. Samma sak med Kaxholmens Nina.

Ingen som har en säng med avtagbar sida? Jag vill gärna ha ett modell- och varumärkesnamn!

• Rintintin

Jag var nog fel ute med Diktad... Men Narvik däremot (vilket är Diktad innan den hette diktad... säljs ej längre på IKEA) har löstagbar sida. Och den sängen hittas väl lättast via Blocket.

• barabarn

Kaxholmens Nina har jag där kan man ta bort ena långsidan när barnet blivit lite större.1100kr på babyland tror jag visst.

• Corpset

Eli:
    Jag skulle nog hävda att det är relativt säkert om man använder spännband avsedda för att spänna fast saker på lastbilsflak. De måste klara ganska mycket vikt.

• daysi80

Jag letar också!!!
    Jag planerar att ställa spjälsängen bredvid vår säng och ta bort ena sidan så att bebisen ligger bredvid oss utan spjälor emellan, fast ändå i sin egen säng.

Detta för att vi har en stor hund och en stor katt i sängen om nätterna, så det får inte plats en bebis.

Jag vill inte köpa begagnat. Kaxholmens - köper man den direkt från fabriken eller finns det återförsäljare?

• Eli

Corpset: jo det är det väl. Men nu vill jag ha en modell som man inte behöver spännband till. Jag vet att det finns.

Svar på tråden Jag letar spjälsäng med avtagbar sida!