Biverkingar av Trombyl??
Jag har haft två sena MA i v 15-16 under 2006. Är nu gravid igen,& ska få Trombyl & ev fragmin. Nån som äter/ätit Trombyl under grav? Vilka biverkningar förutom att man blir lättblödande?..
Är lite orolig!!!
Jag har haft två sena MA i v 15-16 under 2006. Är nu gravid igen,& ska få Trombyl & ev fragmin. Nån som äter/ätit Trombyl under grav? Vilka biverkningar förutom att man blir lättblödande?..
Är lite orolig!!!
Gå in och läs på Fass.se där har du all information.
Har jag redan gjort
Äter Trombyl...Är gravid i vecka 25...Inga biverkningar alls...Haft två mf tidigare...
Jazzy, förlåt om det var jag som skrämde upp dig i den andra tråden. Det var inte min mening, men jag blev lite skraj när jag läste den där artikeln i Aftonbladet eftersom det är tal om att jag också ska äta Trombyl vid en eventuell nästa graviditet. Det är säkert helt okej, verkar ju funka för många.
/Eva
Eva: ingen fara,pratat med många bekanta & läkare.Så länge man tar mindre än 75mg/dag så är det ingen fara: Har även sökt här på FL.Alla som ätit Trombyl har fått friska välmånde barn....
Jag har haft väldigt tidiga mf (mellan v.5-7) så jag har vid denna graviditet fått ta trombyl redan innan graviditeten och sedan "bara" fram till v.12, då min "kritiska " period enl. läkaren var över. Jag hade absolut inga biverkningar av trombylen. Tror absolut den har hjälpt denna gång. Är nu i v.38
Grattis till graviditeten och lycka till nu!!
tack för era svar...är INTE ett dugg orolig länge!!!!