• jazzy

Biverkingar av Trombyl??

Jag har haft två sena MA i v 15-16 under 2006. Är nu gravid igen,& ska få Trombyl & ev fragmin. Nån som äter/ätit Trombyl under grav? Vilka biverkningar förutom att man blir lättblödande?..

Är lite orolig!!!

• Svar på tråden Biverkingar av Trombyl??
  • Pess

Äter Trombyl...Är gravid i vecka 25...Inga biverkningar alls...Haft två mf tidigare...

• Eva X

Jazzy, förlåt om det var jag som skrämde upp dig i den andra tråden. Det var inte min mening, men jag blev lite skraj när jag läste den där artikeln i Aftonbladet eftersom det är tal om att jag också ska äta Trombyl vid en eventuell nästa graviditet. Det är säkert helt okej, verkar ju funka för många.

/Eva

• jazzy

Eva: ingen fara,pratat med många bekanta & läkare.Så länge man tar mindre än 75mg/dag så är det ingen fara: Har även sökt här på FL.Alla som ätit Trombyl har fått friska välmånde barn....

• grynis

Jag har haft väldigt tidiga mf (mellan v.5-7) så jag har vid denna graviditet fått ta trombyl redan innan graviditeten och sedan "bara" fram till v.12, då min "kritiska " period enl. läkaren var över. Jag hade absolut inga biverkningar av trombylen. Tror absolut den har hjälpt denna gång. Är nu i v.38
    Grattis till graviditeten och lycka till nu!!

• jazzy

tack för era svar...är INTE ett dugg orolig länge!!!!

Svar på tråden Biverkingar av Trombyl??