• Minna72

Minnas tjejer II

(Fortsättningstråd på Från Svårt till Väntar med + i aug/sept! och Minnas tjejer)

I september 2006 plussade jag äntligen efter en lång och snårig väg och sökte då efter andra som också haft svårt att bli med barn, gått igenom våndor, behandlingar och utredningar, men till slut äntligen lyckats.

Vi blev ett gäng som hittade varandra och nu har vi faktiskt hunnit igenom allt från illamående, vecka-12-oro, nupp-tester, de första sparkarna, rutin-ul/3D-ul, växande magar, vagninköp och foglossningar till matbegär och kissnörderi. Och nu närmar sig förlossningarna med stormsteg! Glad

Låt oss fortsätta med våra crazy diskussioner, våra skratt men också vårt peppande och stöttande av varandra när det känns tungt! 

Kärlek är en gjup glädje
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-05-27 18:56:39:
    Trådens fortsättning: www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21252724.html
  • Svar på tråden Minnas tjejer II
  • JJ 75

Morgon Fisk och Naffe,

skriva under (och bli utredda) gjorde vi på familjerätten på socialkontoret, i vår kommun kan det göras både innan och efter förlossningen, kan variera mellan kommuner. J fick svara på frågor om och godkänna datum för konceptionen och sedan under bevittning skriva på faderskapet som jag sedan skulle godkänna...

Se familjerätten sthlm på nedanstående länk:

www.stockholm.se/Extern/Templates/Page.aspx

• FISK78

JJ: TACK, vi är gifta så det är väl därför jag inte har hört talas om det

Nej, nu måste jag försöka koncentrera mig på jobbet... Har ju massor att avsluta, men det tar ju emot som sjutton

• telistant

JJ är du kollad för svamp? Jag har haft en del sånt utan de vanliga symptomen, mest bara röda slemhinnor som inte gillar sex! De var tvugna att odla för att ställa diagnos, efter en veckas behandling var musen som ny!

Gravidhjärnan har slagit till med full kraft här, har mycket svårt att tänka logiska resonemang, väldigt jobbigt när det handlar om att utveckla och kontrollera metoder här på jobbet, Blä! Ge mej en rutinuppgift!

När vi ska fika mån eller tisdag och var är nog inte bestämt än men för mej spelar det mindre roll, kan tänka att fler affärer är öppna på tis om ni kan då så kan jag klämma och kanske handla i samband med fikat.

Öz, skönt att grodmannen vill erkänna

Varför har de sån amningspropaganda för, kan de inte ha saklig information, det är väl skillnad om man pumpar ur för att kunna komma ut några timmar (och bäse äter upp) eller om man pumpar ur för att man har för mycket mjölk (för att iprincip hälla bort). Man kan enligt vänner till mej mata med kopp oxå så slipper man problemet ta flaska eller bröst. Finns det inga utvärderingar på sånna här kurser?

• Pikku myy

med hjälp av lite näs spray har jag sovit riktigt gott inatt. Vaknade vid 06 nästan pigg iaf.

Sitter här och känner hur bäsen snurrar runt i magen. Skönt.

Har lite ärenden och göra idag. Mina grejer från H&M har kommit så skall hämta dem på posten. Hoppas aminingstopparna blev rätt strl till slut. Skall till dr med Alva kl 10.30. Sen hade jag velat ha lite påskliljor och kanske lite memma. Få se om de fortfarande har kvar i butiken vår.

• Joffe

Hej! Jag anmäler mig. Ingenting har hänt här! Hade lite förvärkar i natt men inget som höll i sig. Kan h*n inte komma denna veckan, det hade ju varit så perfekt då det blir längre ledighet för sambon än bara de 10 dagarna 

Ang svullna blygdläppar samt åderbrock så kan jag skriva under på att det gör ont som satan. Jag måste i stort sett alltid sitta på en mjuk kudde för att det skall kännas mindre.
    Sitter jag på en vanlig stol så går det bra så länge jag sitter men när jag reser mig upp så ... AJ AJ AJ AJ...

Det blir nog så att vi skriver på faderskapspappret när bebisen är född. Tänkte att sambon skulle boka tid så han fick en tid som passade honom bra men det glömmer han hela tiden.
    Nu har jag slutat tjata så får vi se om han kommer på det

Senare i em skall vi åka till min kamrat som fick en pojk förra tisdagen

De var väldigt säkra på att de skulle få en tös till eftersom de har två tjejer innan men nu kom det en liten Wilhelm istället som får ha lite tjejiga kläder på sig och nu skall Joffe ut och shoppa något riktigt tufft som han kan ha istället

• JJ 75

Morgon Telis och Pikku,

Japp Telis - är checkad för svamp, nemas, tyvärr - för det är ju lättbehandlat... Tycker du ska lämna de logiska resonemangen en stund och hänga på FL istället... - det är ensamt/tråkigt att vara hemma sjuk... Självisk, jag, vadå?

Pikku - låter härligt med påskliljor och memma, börjar snön smälta bort även uppe hos er?

• JJ 75

Ahha - missade dig Joffe! Fortfarande här... håller tummarna att det drar igång snart så ni får lite extra ledighet, sedan är det ju snart valborg också, så även där blir det kanske extra dagar?

• Rossy

Joffe: Du håller oss på sträckbänken . Det är ju perfekt om bebisen kommer innan påsk så sambon kan vara hemma längre. Vi håller tummarna för det!
    Skönt i alla fall att du har andra saker att pyssla med så här i "övertider". Skoj att träffa en en-veckors.

Angående fika så borde jag kunna på både måndag och tisdag eftermiddag.

• Essi73

G'morrn bejbs! Mumsar frukost under Den Vakna Etappen Nr 3, vaknade 02.30 och 06.00, somnade om vid 08. Ack. Nej Sthlm bjuder inte på sol idag, löven fart runt som jag vet inte vad här utanför, det är väl den dära kallfronten som kommer ner nu. Men på ons. skulle det bli fint igen Naffe!

Men hallå neeej vad ÄR det ni säger? Menar ni alltså att förutom svullnaden i händer och fötter med smärtan, foglossningen, tyngden så _kan_ det hända att det visst blir åderbråk i mufflan?? Alltså att det ingår i Gravidpaketet? Hemorrojder visste jag, dom har jag gjort mig av med men ådebråck i muffen? *Stöön* åååh GUD vad har jag gett mig in i?! *S* sagt med glimten i ögat

I övrigt datum för konceptioner, faderskaperkännanden - intressant!

Och Joffes bebis vill inte komma ut. *Hrmmm* vaafå'då? Gumman tänk om det blir lite ketchup-effekt. Den kommer inte kommer inte kommer inte, sen kommer den i en rasaaande fasrt? Det är hur kul som helst att tänka tillbaka och bara ta in at nu har alla veckorna gått. *WoW*

• maja under eken

Grattis på födelsedagen Özlem!!!

Kun, låter som om du ska ta kursen m en nypa salt.. Klart man får pumpa ur ibland! O nån kossa ska jag banne mig inte känna mig som o inte du heller! Vi kommer säkerligen känna av iaf början t mjölkstockning, men d e ju inte d huvudsakliga i amning o inte kommer d va spec kul o släpa sig upp o amma flera ggr/natt alla gånger, men inte fan kommer d va d man fokuserar mest på o lider av!! Ne, sopa d negativa tramset som BM rabblade igår långt in under mattan!

Pess, jag åt gravad lax i fredags, 2 stora skivor på knäckemacka. Kunde inte motstå! Hur blev puddingen? Ååå, d lät så gott! Har du receptet kanske?

Förresten, tack f antsällningen Kun!! Å va jag skulle trivas o jobba m dig tror jag! Som d e nu så e jag så trött på mitt jobb o jag kommer (e jag rädd) fundera endel på va jag vill göra m mitt liv när jag e mammaledig. Nåt jag hoppades slippa f d e så tråkigt o tänka på va man ska göra.. Jag arbetar på Datakonsultföretag, i receptionen, har hand om lite fakturering, resebokning åt alla anställda i Sverige o dyl o d e superkul. Men jag e anställd av ett bemanningsföretag o lönen e inte spec fet.. Jävligt mager, rättare sagt... Fr början var d meningen att jag skulle bli anställd efter ett tag av företaget jag arbetar på, men sen blev vi uppköpta o d var neddragningar o bla bla så f o inte riskera att jag skulle ryka m huvudet före eftersom jag var sist in så har man väntat.. Men nu har dom kommit på att Receptionerna på våra kontor ska va Outsourchade o d betyder att jag blir kvar på bemanningsföretaget ju.. M den ruttna lönen.. Va farao ska jag göra!? Skulle jag sätta mig i skolbänken igen så vet jag inte va jag ska läsa.. O inte vet jag om vi har råd m d heller, barn o hus som kostar en hel del.. Ne! Jag vill jobba hos Kun!

Hahaha, snyggt Knase!! Klart dom föredrar en snygg häck!! Hahaha, o va rolig vinkling!!

Där var Minna inne igen Gråter *saknar*

Helt klart får du massa vuxenpoäng, men d som ger högst poäng måste ändå va mjölkrapandet på din axel! Wow! Va glad jag blir åt att du tar d på d sättet som du skriver. Att ni får tid o förbereda er o att d känns bra, helt rätt tänkt ju.

Mariakaka, *dreglar o läser beskrivningen..* Ska vi fika m d o fira Öz kanske?

Skrattar åt JJ's fikaställe.. Men god glass har dom!

Men Lilla Ludde!! Sötnosen! Står han o ser slokörad ut o vill inget hellre än o bli av m tratten? Klia han bakom örat o ge han en puss på kinden fr mig! Påskliljor ska jag oxå inhandla idag, lyser så fint. Va e memma f nåt? (iii, nu får jag väl inte jobbet längre..)

Hm JJ o Öz, där pratar ni om nåt klokt! JJ, vart ska jag vända mig f o fixa detta. Vore ju mkt roligare o ha detta kirrat före bäbisens ankomst!

Joffe, du ska se att ni får nåt underbart i ert påskägg! D tror jag faktiskt benhårt!

D handlar om NÄR vi blir gravida, inte OM!! Och för mig e NÄR HÄR!!!
Svar på tråden Minnas tjejer II