• vilsen

Märta, Irma, Rut och .... ?

Ja, alltså, kan någon komma på ett namn som passar ihop med Märta, Irma och Sonja? Framför allt pojknamn har vi jättedåligt fantasi när vi ska försöka få fram, så det kanske är tur att det ännu inte har dykt upp någon liten grabb!

Lite kriterier, men det är inte nödvändigt att följa alla:

-Inte mer än tre stavelser
    -Gärna en- eller trestavigt som omväxling
    -Helst inte samma begynnelsebokstav, men det går om namnet i övrigt inte är för likt.

Vill gärna ha en hel hög med brillianta förslag som jag kan presentera för min man! Det brukar behövas många månaders nötning innan jag får min vilja igenom, så det gäller att börja i tid!

• Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?
  • Zocute

Arvid
    Olof
    Alvin
    Albin (favoriten till dina tjejnamn)
    Gunnar
    George (coolt egentligen....såg det först nu)
    Legolas (ha ha)
    Tristan
    Gottfrid (ha ha ha...måste testa jue)
    Gidon (min kollega som är rockartist - COOLT!)
    Björn (säger inget)
    Alfons
    Lage

Iris
    Doris

• Baires

Knut, Olle, Egon, Egil, Nils, Dag, Folke, Åke, Ivar, Tage, Elis.

Hilda, Vera, Vega, Edit, Hedvig, Ester, Gerda, Tyra, Saga, Tekla.

Fina namn allihop, om du frågar mig!

• OZgirl

Min farmor hade en stor syskonskara. De hette Gustav, Lilly, Svea, Rut, Karin och Judith. Kanske nåt passar där? Alma, Emilia, Teresia? Beata, Beatrice, Elise?
    Arvid på en pojk? Ulrik? Anders?

Computer says no...
  • Zocute

Jag vill ha kommentar på de senaste namnen TS

• vilsen

Arvid- Ja, min man skulle bli eld o lågor! Jag tycker också att det är fint. Känns bara som om jag snor en jobbarkompis barns namn .....
    Olof-nej!
    Alvin-
    Albin (favoriten till dina tjejnamn)- Det finns redan så många "Albinar".
    Gunnar - Jag gillar det skarpt! Maken påstår att det inte gör sig riktigt internationellt ..
    George (coolt egentligen....såg det först nu)- Ska smaka på det! Det är faktiskt min stil!
    Legolas (ha ha)- Min man får acne under fotsulorna av sådana namn och jag kan inte precis se någon anledning att framhärda. Väldigt trenbrott mot Märta måste jag säga!
    Tristan- Nej, vi är inte tillräckligt pretantiösa!
    Gottfrid (ha ha ha...måste testa jue)- Blir lite bigott det med!
    Gidon (min kollega som är rockartist - COOLT!)- Ja, du hör, det passar ju ett barn till en rockartist, och det är nog ungefär så låååångt från vår värld man kan komma
    Björn (säger inget)- Tur du inte sa något för jag gillar det namnet? Tycker du att det passar ihop med de övriga. Skulle Märta och Rut kunna ha en brorsa som heter Björn?
    Alfons - Nej. Alfons Åberg finns redan och det är inte riktigt rätt kategori.
    Lage - Skulle nog ta Tage istället, men ja absolut!

Iris- För likt Irma
    Doris - Aldrig!

Du är duktig, även om du slänger in en del "wild-cards"! Klarar du ett trestavigt flicknamn också?

• vilsen

Arvid- Ja, min man skulle bli eld o lågor! Jag tycker också att det är fint. Känns bara som om jag snor en jobbarkompis barns namn .....
    Olof-nej!
    Alvin-
    Albin (favoriten till dina tjejnamn)- Det finns redan så många "Albinar".
    Gunnar - Jag gillar det skarpt! Maken påstår att det inte gör sig riktigt internationellt ..
    George (coolt egentligen....såg det först nu)- Ska smaka på det! Det är faktiskt min stil!
    Legolas (ha ha)- Min man får acne under fotsulorna av sådana namn och jag kan inte precis se någon anledning att framhärda. Väldigt trenbrott mot Märta måste jag säga!
    Tristan- Nej, vi är inte tillräckligt pretantiösa!
    Gottfrid (ha ha ha...måste testa jue)- Blir lite bigott det med!
    Gidon (min kollega som är rockartist - COOLT!)- Ja, du hör, det passar ju ett barn till en rockartist, och det är nog ungefär så låååångt från vår värld man kan komma
    Björn (säger inget)- Tur du inte sa något för jag gillar det namnet! Tycker du att det passar ihop med de övriga? Skulle Märta och Rut kunna ha en brorsa som heter Björn?
    Alfons - Nej. Alfons Åberg finns redan och det är inte riktigt rätt kategori.
    Lage - Skulle nog ta Tage istället, men ja absolut!

Iris- För likt Irma
    Doris - Aldrig!

Du är duktig, även om du slänger in en del "wild-cards"! Klarar du ett trestavigt flicknamn också?

• Rockmama

Med risk för att upprepa tidigare förslag...

Eskil
    Elof
    Holger
    Hjalmar
    Tage
    Helge
    Sixten
    Frans
    Rune
    Gösta
    Harald
    Ivar

Ester
    Siri
    Alva
    Dagny
    Ottilia
    Henny
    Ellen
    Sigrid

• vilsen

Knut, Olle, Egon, Egil, Nils, Dag - njae
    Folke- Fint, men upptaget! (släkt) fattar inte att inte fler döper sina söner till folke!
    Åke - nej
    Ivar - För likt Irma bara ...
    Tage- Ett alternativ!
    Elis- nja ....

Hilda - Absolut ett alternativ, men jag var ju lite inne på trestavigt.
    Vera- Nej igen
    Vega- Nej
    Edit - På listan, men jag vill ju gärna ha något som inte är tvåstavigt!
    Hedvig - Nej. Min man börjar sjunga "Från A till Ö" direkt! Ester - Nja, men jag medger att det går i stil ...
    Gerda - Jag vet inte varför jag inte gillar det.
    Tyra - Nja ...
    Saga - Skulle aldrig falla mig in att döpa ett stackars flickebarn till Saga .... eller Tindra heller för den delen!
    Tekla - Nej, från hjärtat!

Du är verkligen inne på vårt spår!

Svar på tråden Märta, Irma, Rut och .... ?