• S woman

Hur länge fick ni vänta på remiss efter färdig utredning?????

Jag går inte på Linköping men vi fick vänta 2 veckor efter vårt sista möte med läkaren. Dock var vi färdigt utredda långt före det. Sommaruppehåll kom emellan vår utredning och det möte som läkaren tydligen tyckte vi måste ha innan hon kunde skicka remiss. Låter jag bitter? Ja, det är jag.... 

• S woman
    AMH80 skrev 2007-02-02 16:52:12 följande:
    Tack för svaret. Alltså fattde inte riktigt, tog det två veckor efter utredningen, men sen tog det lång tid innan det besöket fick göras som ni hade remiss på??? Bitter säger du, hur går det för er då????
    Jag är bitter för att det tog 6 månader från det att vi fått vårt första spermieresultat (som visade att min man var nästintill steril) till det att läkaren skicakde iväg remissen så att vi hamnade i kön för ivf. Föst ville hon att han skulle göra ytterligare ett spermietest efter 2 månader, och efter det hörde hon aldrig av sig förrän vi fick en kallelse till ett uppföljningsmöte efter sommaren. Det mötet var helt onödigt eftersom det enda hon frågade oss var om vi verkligen ville göra ivf (vilket vi redan sagt att vi ville efter det första spermaprovet). Efter det tog det ytterligare 2 veckor innan vår remiss skickades iväg och vi hamnade i kön. När vi äntligen kom fram i kön var det dags för juluppehåll som ytterligare försenade vår behandling. Hade jag vetat att det skulle dröja så länge hade jag tagit banklån för ett privatförsök direkt efter första spermaresultatet.
    Sprutdag 2
Svar på tråden Hur länge fick ni vänta på remiss efter färdig utredning?????