• Fiaflopp

Fler som fått barn med äggdonation?

Inte jag då (ännu) men jag ville gratta dig i alla fall....
    Vi har gjort 6 fulla ivf och 2 ÄD i Finland (1 färsk och 1 FET) än sålänge men nu väntar vi i kön till HS med egen donator.
    Hur var bm och läkare i ÄD svängen på HS?
    Det är tydligen inte samma som vid ivf...

• Fiaflopp

Ni som lyckas på HS har nu gjort ivf innan eller gick ni direkt på ÄD?

• Fiaflopp
    sansten76 skrev 2007-01-31 03:51:08 följande:
    Hej! Grattis till det Stora Mirkalet. Vi har också gjort ÄD på HS. Det lyckades på första försöket för oss också och nu är vår dotter 14 månader. Vi har planer på ssykon men får vänta lite då det är uppehåll på HS. Vi kommer självklart berätta för vår dotter hur allt ligger till. Vi har varit ganska öppna utåt också, bvc vet och så. Berättar om det känns bra att göra det.Kram
    En fråga till vart det då jag läste ditt inlägg...
    Om man fått barn genom ÄD på HS,får man syskonförsök också då,med de man ev har i frysen,eler hur funkar det?
  • Fiaflopp

Aha för om det är ivf så har man förbrukat sina försök då man fått ett barn (ej dom i frysen självklart) sås därför undrade jag.

I går ringde dom från HS och ville att jag skulle göra en sk testcykel för att se hur kroppen reagerar på behandlingen,så det vet exakt hur mina doser ska se ut och när det är som bäst i behandlingen för mig att göra ET,känns skönt måste jag säga för inte vid något av alla ivf försök vi gjort har vi blivit erbjudna att göra det,konstigt!

• Fiaflopp

ägget: det tycker jag låter rimligt för det blir då lika som vid ivf...
    2 donatorer plus FET men lyckas man så har man förbrukat sin andra donator.

ivf= 2 försök plus FET men lyckas man så har man förbrukat sitt andra försök (färska alltså)

Svar på tråden Fler som fått barn med äggdonation?