Inlägg från: Beckah82 |Visa alla inlägg
  • Beckah82

Tråd för oss rökare

Tack Bei Bei men man får nästan ha lite förståelse. det är svårt att angripa fakta, lättare att angripa den hemska person som presenterar faktan man ej vill kännas vid

♥ Vad varje gravid borde läsa: www.familjeliv.se/Forum-2-143/m18636352.html
  • Beckah82
    Gabriiella skrev 2007-04-03 23:55:59 följande:
    Ursäkta.. men heter inte tråden "Tråd för oss RÖKARE" ?
    Jo? Det gör den väl?

Vad är det med det?

Tyvärr är det ju inte tillåtet att bestämma VEM som får skriva i en tråd och detta är ett diskussionsforum så det är ju inget konstigt med att man diskuterar saker.

Hur skulle det diskussionsforumet se ut där alla som tyckte likadant hängde i samma trådar och aldrig beblandade sig med oliktänkare...inte mycket till diskussioner...bara en massa ryggdunkningar och peppning för egen sak, utan att ta in att det finns andra åsikter och andra fakta.
  • Beckah82
    Gabriiella skrev 2007-04-04 00:19:59 följande:
    BEckah82:Nej jag bara tänkte.. Ifall rökare ville ha predikan om hur farligt det är, och om hur lätt det är att sluta o jadda jadda då hade väl dom (vi) letat upp en sån tråd?..Fast jag har inte hängt med här så jag vet inte ens vad som diskuteras..
    Men nu är det så att många (några) rökare vänder faktan ryggen och sitter istället och intalar sig att det INTE är farligt, att barnen mår dåligt av rökslut, inte av rökning osv och ja då ser jag att det är befogat och nödvändigt att presentera faktan mot deras vilja.

För övrigt så är det emot reglerna att sitta och skriva hur gott det är att sitta med en cigg i solen och dra i sig medan man smeker bebismagen och tycker att man är duktig...

15. Olämplighet, uppseendeväckande och provokation
    Man får inte posta inlägg som:

Har olämpliga ämnen där inläggen retar upp övriga besökare och oftast leder till osämja, påhopp och kränkningar. T.ex. inlägg som förskönar eller uppmuntrar till intag av rökning eller alkohol under graviditet
  • Beckah82
    Voluptueuse skrev 2007-04-04 01:34:24 följande:
    "Ung och dum som sagt...så jag började igen ett år senare när graviditet och amning var avslutad och rökte fram tills i höstas, dvs i 8 år, dock med två lite längre uppehåll."Ahhaa, nu förstår vi... Beckah är helt enkelt så röksugen att hon måste avreagera sig på de som gör vad hon egentligen skulle vilja göra... Här är mitt råd: Köp ett paket lagom starka cigg, dra några riktigt djupa bloss och koppla av... När du väl har tillfredsställt abstinensbesväret slipper vi ev. dina påhopp i fortsättningen.
    Hehe nej du jag är inte det minsta röksugen, inte min bebis i magen heller och min stora pojke trivs ganska bra med att mamma inte stinker och inte riskerar att dö, eller döda hans kommande lillasyster

Men tack för...eh..."omtanken" att du tycker att jag ska dra några djupa bloss...det tycker du att min bebis förtjänar? som aldrig utsatts för en enda cigarett?

Jag bryr mig om andras ofödda barn, vill att de ska slippa cigaretter, du å andra sidan tycker att man SKA ge cigaretter till andras ofödda barn...märkligt synsätt. Förstår inte riktigt kopplingen heller?

Är jag röksugen och vill röka för att jag kommer in och berättar att rökning är farligt och att alla kan sluta? Vaddå? Skulle jag vara avundsjuk? Varför och på vad?

Ja som sagt...påhoppen i den här tråden är det nog inte JAG som står för
  • Beckah82
    malin808 skrev 2007-04-04 13:17:39 följande:
    * Beckah82: Men hallå!!Du har redan kört din "reklam" för alla de där trådarna innan. Du kan sluta med det nu....Vågar DU sluta köra moralkakor??
    Men du...den tråden är skapad idag så...det tror jag knappast att det är gjort reklam för innan

För övrigt är det inga moralkakor. Jag bryr mig om era barn, det är allt. Jag vill hjälpa. Att jag får skit och påhopp tillbaka och sura miner bryr jag mig föga om. Mig får man inte tyst på så lätt.

Så länge det finns rökande gravida så kommer jag fortsätta att sprida information.

Ha en underbar dag i vårsolen, andas friskluft och knapra morötter...
  • Beckah82
    Saken är den, ebbaochannasmamma, att DU är den här inne som förstör, inte jag.

Det finns vissa här inne som faktiskt på allvar både vill och försöker sluta. Hur bra tror du det är för dem att du kommer in och skriver saker som "Fy fan va gott med en cigg på balkongen i vårsolen" ?

Ärligt talat?! Låt de som slutat få vara rökfria utan att du försöker fresta och trigga dem till att börja igen! Det finns inget värre än sådana som hjälper en att röka! Du är som min syster. varje gång jag slutat röka har jag börjat igen för att jag hängt med henne. Hon har samma inställning som du, samma påtryckande, bjuder på cigg osv.

Nu skulle jag såklart inte på syrran, det är ju mitt val att ta cigaretten men för helvete! Det är INTE någon hjälp när någon trycker upp i ansiktet på en hur gott det är.

jag slutade nu för mååånga månader sedan och är dessutom gravid och inte det misnta sugen längre men det finns andra i tråden som är nyslutade som skulle kunna trilla dit på en sekund på grund av inlägg som dina.

Håll din rökning för dig själv! Sluta försköna rökningen och förringa farligheterna och faktan!
  • Beckah82
    Sessan87 skrev 2007-04-04 16:08:39 följande:
    rökte inte under min graviditet och gör det inte nu heller.men snälla, Beckah82, ut ur den här tråden nu!Det här är en tråd där man ska få klaga över sitt röksug och stötta varandra, tror faktiskt att en del människor mår dåligt över att de röker när de är gravida. Men som det har sagts tidigare: Det är inte alltid bra att sluta mitt i graviditeten, för det kan göra att barnet blir stressigt. undra om det går att ge dig varningar för det här?
    Du har inte LÄST mina inlägga va?

varet på din fråga är nej, det går inte att ge mig varingar för detta då jag inte bryter mot någon regel.

Att uppmana till rökning under graviditet är däremot ett regelbrott.

Att skriva att någon ska ut ur en tråd är också ett regelbrott.
Svar på tråden Tråd för oss rökare