Inlägg från: malin808 |Visa alla inlägg
  • malin808

Tråd för oss rökare

*ebbaochannasmamma: Ja jag håller med dig om att det inte finns en lojalare vän!
    Sen är det ju så att rökat kött varar längre.... HAHA!

*etanol: Ja jag vet! Man tänker helt konstigt ibland. Fast ja jag kan säga som jag brukar: en gång rökare, alltid rökare. Även om man slutat.....

• malin808

Jo jag kan se det framför mig!! HAHA! Har sj fått höra det av en farbror när jag jobbade inom äldrevården. Han va 95 o blossade på ,som du säger, som om det vore sista ciggen!!

• malin808

*Micaela: Du är ingen sämre mamma för att du röker o bara för att du är en rökare innebär det väl inte att du inte skulle vara mogen att skaffa barn??
    Finns de som inte röker som verkligen inte skulle få vara föräldrar men så ser ju inte de där "moraltanterna" det.
    Det är ju vårt val, vårt liv o vår graviditet.

Vi vet att det inte är bra att röka vare sig man är gravid eller inte. Men det är bara så j-vla svårt att sluta.
    Speciellt om man kanske inte mår så bra pga andra saker än sin grav.

Finns ju som sagt ingen lojalare vän än ciggen när man har det svårt.
    Tänk vad mycket de har fått höra o stå ut med;)

• malin808

*Micaela: Ja det är ju jättebra att du dragit ner så pass mkt på rökningen. Jag har oxå lyckats dra ner från typ 20 cigg/dag till som du mellan 5-10/dag.
    Klart att man inte är mindre röksugen bara för att man är gravid!
    Ja man mår inte bra när man vet att det inte är bra med rökning. Varken om man är gravid eller inte. Jag har oxå mått riktigt piss pga detta men får stöttning av vänner, familj o min barnmorska.

Man behöver verkligen inte höra hela tiden hur dåligt/fel det är!
    Man kan ju behöva få lite "puschning" oxå!!

Vad roligt!! Hoppas verkligen att du delar med dig av vad resultatet blir imorrn!!

KRAM till er alla här inne!

• malin808

*DennisMamma: Välkommen hit!

Ja man är inte sämre mamma bara för att man råkar vara rökare!!

• malin808

*Sannovitch:Precis! Ingen annan kan göra det beslutet åt en annan o det är inte nån annan som mår dåligt av att röka o veta att det inte är bra.

Har sj en son på snart 5 år o han har alltid varit pigg, sovit bra, äter bra.
    De säger ju att barn till rökare har mindre födelse vikt men min son vägde 3740gr o va 49 cm lång. Inte nån dålig tillväxt där inte. Inte har han heller varit på nåt annorlunda vis än andra nyfödda!!

Ja de flesta här inne på denna tråden har upptäckt att det finns riktigt elaka folk här inne på FL

Kikar in.. snart bingen här men blev fast i denna tråden.. är en riktig moralkärring :) men inte om rökning..

Anser de är upp till var o en.. ingen annan som kan bestämma ang era beslut...

Har en dotter på 4 månader o inte f-n mår hon dåligt.. äter bra,sover kanon, pigg o glad tjeja!!

Nä jag säger då de.. vissa kan vara riktigt elaka här inne på FL...

• malin808

Sorry... råkade få med det du skrev oxå!

• malin808

*Sannovitch: Kan vara ja men ingen som säger att det är så....

Ja det är likadant med mig o min sambo. Vi var inte så stora när vi föddes heller.

Ja jag håller med om att man blir trött av att vara ute o promenixa i det fina vårvädret men guuuuud så gott det är!!

Nattinatti!!

• malin808

*trasslig: Vad menar du med det????

Svar på tråden Tråd för oss rökare