Inlägg från: Applemum |Visa alla inlägg
  • Applemum

Tråd för oss rökare

Hej på er rökare!
    Jag hade varit en av er om jag inte blivit en av dem som bara kraäks kräks kräks av att vara gravid. Har legat inlagd på sjukhus i veckor alla mina tre graviditeter med dropp och vitaminninjektioner (snyft). Jag mår mao TOKILLA! Om jag inte är gravid är jag en hängiven rökare. Och det är verkligen hemskt för precis som ni säger så vet man ju om hur faligt det är och därför blir plågan av rökningen ännu större! Varje kväll låg jag i sängen och hade ångest över att jag skulle dö. Min äldsta dotters pappa drunknade när hon var ett å 10 månader och i min dödsångest ser jag framför mig hur jag drunknar i min egen saliv (som ju endel gör som dör i lungcancer)... Trots att jag var ensam förälder till henne kunde jag ändå inte sluta röka och folk dömde mig. Men idag är jag gravid med nr tre. Träffade ny man å blev gravid med tvåan hösten 2005 (han föddes juni 2006) och är sedan dess rökfri. Och denna gång ska jag försöka klara mig utan att börja igen... Saknar ju cigaretterna även om jag nu i mitt gravillamående ALDRIG skulle klara av att röka. Mår illa bara av att se en cig (bli inte arg på mig nu...) Vet att jag kommer bli sugen så fort jag slutar amma så jag försöker preparera mig. Ett tips kan vara boken "äntligen icke rökare" av Allen Carr.

Kram på er

• Applemum

Jag upplever att många på FL letar efter anledningar att bitcha mot varandra... En trist attityd tycker jag. MEN det ÄR provocerande att starta en tråd där "man ger varann råd o stöd i rökningen" (citat Mysan31) Och särskilt en som gått i brächen för att ifrågasätta rökarna i deras tråd har VERKLIGEN blivit påhoppad. Hennes ifrågasättande är kanske lite i hetsigaste laget MEN hon håller sig faktsikt till fakta och sanningar som påminner påminner påminner om vad rökningen innebär för barnet. Rökning får inte URSÄKTAS när man utsätter oskyldiga barn för den.
    Skulle man starta en tråd "för oss som tar kola" eller "för oss som tar heroin") skulle det bli ramaskri! Jag kanske ska tillägga att jag har rökt å när jag väntade mitt första barn smygrökte jag för att sedan börja röka igen när jag slutade amma. Och jag SKÄMDES, hade ngn attackerat mig med allt det som förekommer här så skulle jag må jätte dåligt men förhoppningsvis sluta eftersom de som ifrågasätter verkligen lyfter fram barnens perspektiv. Ni som röker å blir arga på de som ifrågasätter er kanske skulle försöka tänka er att hon faktiskt ger röst åt era små eller ofödda barn.
    Undrar nu om mitt inlägg blir påhoppat? Åh visst har attityden till rökningen förändrats. När mina föräldrar var i min ålder var det betydligt vanligare med rökning. Visst klarade sig många men spädbarnsdödligheten var BETYDLIGT högre och vår generation har massor av allergier. Skulle mer respektera om ni rökare startade en tråd "för oss som kämpar med att sluta röka".
    Kram alla blivande ickerökare och redan ickerökare.
    Med dagens kunskap om rökningens påverkan ÄR MAN INGEN ANSVARSFULL FÖRÄLDER OM MAN RÖKER!

• Applemum

Preciouc Alva
    Jag tror dessvärre att man påverkas av hennes malande (håller med om att hennes fakta å sanningar känns som skoskav) MEN låt henne ge röst åt barnen (barn i vissa åldrar tjatar, tjatar oxå och jag är säker på att dina barn skulle instämma). Jag tycker att hon gör helt rätt i att hänga i den här tråden. Så länge den inte stoppas av modereratorer MÅSTE barnens perspektiv lyftas fram även om det inte känns bra.
    Den här diskussionen börjar ju bli jätte intressant nu! .

Svar på tråden Tråd för oss rökare