Tråd för oss rökare
Hej på er rökare!
Jag hade varit en av er om jag inte blivit en av dem som bara kraäks kräks kräks av att vara gravid. Har legat inlagd på sjukhus i veckor alla mina tre graviditeter med dropp och vitaminninjektioner (snyft). Jag mår mao TOKILLA! Om jag inte är gravid är jag en hängiven rökare. Och det är verkligen hemskt för precis som ni säger så vet man ju om hur faligt det är och därför blir plågan av rökningen ännu större! Varje kväll låg jag i sängen och hade ångest över att jag skulle dö. Min äldsta dotters pappa drunknade när hon var ett å 10 månader och i min dödsångest ser jag framför mig hur jag drunknar i min egen saliv (som ju endel gör som dör i lungcancer)... Trots att jag var ensam förälder till henne kunde jag ändå inte sluta röka och folk dömde mig. Men idag är jag gravid med nr tre. Träffade ny man å blev gravid med tvåan hösten 2005 (han föddes juni 2006) och är sedan dess rökfri. Och denna gång ska jag försöka klara mig utan att börja igen... Saknar ju cigaretterna även om jag nu i mitt gravillamående ALDRIG skulle klara av att röka. Mår illa bara av att se en cig (bli inte arg på mig nu...) Vet att jag kommer bli sugen så fort jag slutar amma så jag försöker preparera mig. Ett tips kan vara boken "äntligen icke rökare" av Allen Carr.
Kram på er