Tråd för oss rökare
Blev jätteglad när jag hittade den här tråden! Har precis som ni känt mig väldigt ensam här på FL bland alla moralkärringar!
Jag har en son som är 6 år(rökte inte under den grav.), idag röker jag ca 1,5 pkt/dag, rökte 2 pkt innan.
Vill sluta röka & sluta med kaffet för att vi försöker skaffa ett syskon och jag vill öka mina chanser att bli gravid.
Har hela tiden sagt att jag ska sluta när jag blir gravid, men innerst inne tror jag inte på det själv.
Fruktansvärt jobbigt att både ha omgivningens press på sig + abstinensen.
Kaffet är lika svårt att sluta med, dricker jag inte kaffe får jag fruktansvärd migrän och kan inte göra annat än att ligga i sängen hela dagen. Dricker mellan 5 & 8 koppar/dag.
Tänker hela tiden att det är mitt fel att jag inte blir gravid för att jag lever så osunt & att om jag nu blir gravid så kommer jag att få missfall. Det blir ju inte direkt lättare att sluta av att man springer runt med dessa mörka tankar...
Får panikångest bara jag försöker avstå från en cigg. Har försökt sluta miljontals gånger med alla möjliga metoder, men det slutar alltid på samma sätt. Gråter, skriker, svettas, får hjärtklappning, hittar på en ursäkt för att smyga iväg till affären för att köpa cigg, smygröker, börjar röka igen...
Testade nyligen boken "äntligen icke rökare" av Allen Carr. Den funkade! I en dag. Jag kände mig jättepeppad efter jag läst boken och var inte ett dugg röksugen hela den dagen, sen nästa dag var allt som vanligt igen.
Vet inte vad jag ska ta mig till! Vill ju sluta, men orkar inte med abstinensen!