• Alvi

Vad har ni för förhållande till örhängen?

Har ni en liten guldring i vardera öra?
    Eller har tio små guldpluppar i ena och tre i andra örat...?
    Har ni kanske inte hål i öronen alls?
    Eller byter ni örhängen som andra byter trosor..?

Själv tog jag hål i öronen när jag var 22 (MYCKET nervöst!) och har numera en guld-och diamantplupp i vardera örat. Större "skramliga" örhängen när det är lite mer fest.... =)

• Svar på tråden Vad har ni för förhållande till örhängen?
  • Glass

Har inga hål i öronen alls och har aldrig haft det heller. Det blev inte av när jag var mindre och sen så glömdes det bort. Däremot så hade jag tid att ta hål i läppen och i ögonbryna
    De växte ut eller var jobbiga så jag har dem inte kvar.
    Har funderat på hål i öronen, men jag är lite för lat...

• Mumin

Jag är jättetråkig. Har två dmå guldringar i varje öra som jag betraktar som en kroppsdel - dvs byter dem aldrig. Jag tycker om stora skramliga örhängen på andra men kan inte se mig själv i det!

• sisley

Jag tog liksom ts hål i vuxen ålder och har inte ångrat mig en sekund. Vi fick inte ta hål i öronen för vår mor när vi var små och när jag blev äldre var jag rädd att det skulle göra ont... Men i 20-årsåldern tog jag ett i varje öra och det kändes ju knappt.

Tidigare hade jag örhängen som var lite tingel-tangel men sedan jag fick glasögon använder jag mig av en diamant i varje snibb. Klassiskt snyggt! Att ha glasögon OCH tingel-tangel är inte snyggt, enligt mig...

• gealach

Jag har fyra hål i höger öra och tre i vänster. I de främre hålen på varje öra varierar jag med olika typer av örhängen, i de andra har jag små ringar eller pluppar som jag byter mer sällan.

• SC o EP

Har tre hål i höger öra och ett i det vänstra. Använder dock nästan aldrig örhängen. Bara vid väldigt speciella tillfällen. Använder överhuvudtaget inte smycken så ofta. Känner mig obekväm och tycker de är i vägen.

• Tesie

På höger öra har jag en piercing ring med kula på och i vänster har jag en ring med regnbågsglaggan på...har ett hål till på vänster öra där jag inte har ngt örhänge.. jag är trist byter typ aldrig dessa!

• Lillstumpan

Har oftast bara guldpluttar i öronen, utom de längst ner, där brukar jag variera med lite större ringar eller liknande, har sällan stora örhängen, det blir bara vid större fester och liknande.
    Ibland kan jag byta ut guldpluttarna mot pluttar med curbic-cirkonapluttar istället men det är inte ofta.
    Jag har 5 hål, varav ett högt upp på örat och 2 hål i höger.

• Sessans

3 hål - 2 vänster och 1 i höger. Jag har tunna guldringar där och byter dom aldrig.

• kixan

Jag har mina stora (5mm tjocka) piercing-ringar (såna med en kula mitt på ni vet) som jag har haft i många år nu, jag kan inte byta dom själv eftersom jag inte har någon tång och jag är inte nog less på dom för att gå till studion och få det fixat...
    Jag hade en flesh-tunnel på 10mm i ena örat när Alma var liten, men smycket envisades med att ramla ur när jag sov så då bytte jag till en mindre ring istället.

Svar på tråden Vad har ni för förhållande till örhängen?