• Anonym (flickvän)

Snälla svara snabbt ang kokainavtändning!!

Min pojkvän har i tre dagar i rad tagit kokain, visserligen i små mängder. Ikväll rökte han även cannabis och har nu fått jättemycket ångest, samt ont i hjärtat och kraftig hjärtklappning. Han är jätteorolig och jag med!

Är det "bara" avtändningen eller är det något annat?!

Jättetacksam för snabba svar!!!

ps. vi har ingen telefon så har därför svårt att ringa sjukvårdsupplysningen, och vill inte gå till en granne pga att ingen bör få reda på detta.

• Svar på tråden Snälla svara snabbt ang kokainavtändning!!
  • Anonym (RING)

RING SJUKHUSET PÅ DIN ORT!!!

Om du är osäker och villrådig ring nu!
    Låna en telefon, det handlar om ett människoliv!

• Anonym

Ring sjukhuset, eller psykakuten. Detta är inget ni ska ta hand om själva.

• Anonym (Överdos!?)

Prata lugnt med honom och försök lugna ner känslorna.. Prata om något som ni båda gillar..

Det är viktigt att inte stessa upp sig för då ökar ångesten och hjärtklappningen..

Prova med en kall dusch annars..

/lycka till!!

• syd

Hörs som avtändning även om det är länge sedan jag stötte på ngn i de kretsarna men om det blir en sådan situation att ....
    bit i äpplet och banka på hos grannen det går att flytta om det blir för jobbigt men men flyttar inte så långt om man ligger och är kall...

• Anonym (RING)

Att prata med någon som är påverkad är näst intill omöjligt.
    Vet av erfarenhet.
    Du ska inte ta hand om detta, ring eller hämta hjälp.
    Tro mig, du behöver det.

• Anonym

Ge honom något sött och gott att äta/dricka.

Be honom ta tre djupa och långa andetag.

Sätt på fvoritmusiken och tala om att han

måste inse att det kommer att lugna ner sig med oron.

Var stark och ta lärdom.

• Anonym

Gå sen och lägg er så kommer ni att vara utvilade imorgon.

• Anonym (.....)

Cannabis i sig kan utlösa panikångest, men även en kombination av olika droger kan utlösa den effekten. Det går i regel över, kan ta ett tag, men går över så småningom.

• Anonym

Ta det lugnt. Det kommer att gå över. Jag har själv "festat" väldigt ordentligt i flera år förr, och har erfarenhet av både egna och andras snedtändningar. Försök lugna honom på bästa sätt, som övriga här skrivit.

Svar på tråden Snälla svara snabbt ang kokainavtändning!!