Äggdonation av släkting
Hej snöstjärna71 och alla ni andra! Jag är en av dom ”egoistiska människorna” som genomgår äggdonation med min syster som donator. För mig känns ditt inlägg väldigt aggressivt och på något sett som ren ilska mot oss som väljer äggdonation som ett alternativ att få barn. Varför?
Varför är äggdonation så mycket värre än adoption för barnet? Både jag och min sambo blir biologiska föräldrar till barnet jag bär inom mig i 9 månader. Att äggets genetiska ursprung inte kommer från mina äggstockar utan min systers rör mig inte ryggen. Det ägget skulle ha försvunnit ut som mens om min syster inte donerade det, det skulle aldrig ha blivit ett barn av det ägget. Det är pga av min livmoder det befrukatde ägget utvecklas och får liv. Det är min kropp som ger det näring så att det växer och det är jag som föder ut detmoch sedan ammar det. Såklart att det är mitt barn det kan inget genetisk ursprung i världen ändra på!
Min biologiska pappa lämnade min mamma när jag var knappt 2 år. En kort tid senare kom min, för mig riktiga, pappa in i bilden och sedan dess har han varit min pappa och jag har två syskon som jag aldrig i mitt liv skulle se som halvsyskon, varför det? Vi har ju samma föräldrar bara inte till 100% samma genetiska ursprung. Uppväxt och kärlek kan jag garantera slår DNA-arvet om och om igen! Vad jag vill säga är att alla får ha sina åsikter om vad som är rätt och fel för barnet. Det finns barn som lever i misär med sina genetiska föräldrar och som skulle ha det mycket bättre med nya föräldrar som inte bär samma blodgrupp.Hade någon tvingat mig att ha kontakt med min biologiske ”pappa”s familj skulle jag totalvägra för han är inte min riktiga pappa trots att jag bär hans genetiska ursprung till 50% i mig. Oj, det blev ett långt inlägg och jag hoppas ingen tar illa vid sig av det. Kram Misty