• Gumlan

När började ert barn bada själv (utan någon i rummet) i badkar?

Altså när började ni lämna ert barn själv i badkaret för att kanske göra något i rummet bredvid... altså utan att ha full koll, men ändå slänga ett öga dit ibland. Tycker det verkar sååå olika! En del lämnar dom jätte tidigt, medan andra aldrig verkar våga lämna dom... så vad är vanligast?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När började ert barn bada själv (utan någon i rummet) i badkar?
  • Runguska

Jag har inget barn själv, men mamma var med mig tills jag var 10-11 vilket var enormt jobbigt med tanke på att jag var rätt tidig i utvecklingen.

• Hannah76

Det sker ganska många drunkningsolyckor i badkar.. Jag vågar inte chansa.

Nu ska jag gå o bada med min dotter. Lär ju se uppmed hur mycket vatten jag har i badkaret, för en del lär ju välla ut när jag placerar mig där i med stora gravidmagen..*S*

• skruttmamman

har lämnat mina killar sen yngsta var var ca 2-3 år men är inne och kollar till dom flera gånger och särskilt om det blir tyst .
    men minstinge hon lämnar jag inte men hon är ju bara 6 månader.

• Hannah76

Vad förvånad jag blir att alla verkar lämna sina små barn obevakade i badkaret. Kanske bara är jag som är harig..

• Dida

Min son är 2 1/2 och jag skulle aldrig våga lämna honom själv i badet! Och lillan är bara elva månader så det är ju verkligen uteslutet.

• Gumlan

OJ va olicka det är! fins det några rekommendationer?

• asaA

Min stora tjej kunde simma när hon var 3½ år så då fick hon vara själv i badkaret med, men jag satt utanför (vid datorn) så jag hörde henne hela tiden

• zubbe

mina har varit runt 4½-5 år bara för att vi har vårat badrum på övervåningen.

• imperia72

Efter som jag nästan altid badar med mina barn, de älsta tills det var runt 7 år, minsta är ju 4 och henne badar jag med, det är sååå kul, vi brukar sjunga "en liten båt" och plaska ner hela bad rummet
    Jag började med det för att jag badar varje morgom (älskar att bada) och ville inte lämna tjejerna själva så då fick de bada de med

Svar på tråden När började ert barn bada själv (utan någon i rummet) i badkar?