• Anonym (mumrik)

Nån tjej som snusar mer än jag?

Kanske valt lite fel sida nu, men ja hittade ingen passande =)
    Jag undrar bara om det är många tjejer som snusar? Jag gör det, har en dosa i ca 2-2½ dygn, snusar alltså ganska mkt. Började för 2 år sen för att sluta röka, nu kan ja dock inte sluta me snuset........... Nån som kommit ur det till o med kanske?

• Svar på tråden Nån tjej som snusar mer än jag?
  • 1985

Slutade snusa så fort jag testade +. (21:e feb. -05)
    Men jag hade en dosa i kanske 1-1½ dag och du tycker att du snusar mycket? Kanske ska tilläggas då att jag snusade portion?
    Tyckte det var hur lätt som helst att sluta, det är nu det är jobbigt.
    Hoppas du klarar det!

• Göteborg

Ja tyvärr snusar jag med Cirka 2 dosor om dagen! Oftast portion, men även baksnus ibland. Har försökt sluta "på allvar" 2 gånger, första gången klarade jag 8 dagar, andra gången 10 dagar, sen sket det sig

• Anonym (mumrik)

ok. min dator la ner igår, därför ja inte svarat... så du, Göteborg snusar fortfarnde? Det verkar hur mkt svårare som helst att sluta med mot va de va me ciggen.. starkt sug. =(
    Sa allti till killen att j akn sluta när ja vill, men nu har ja verkligen börjat inse att de inte e s¨.. skulle nog va skit svårt. Vet inet om nikotin plåster o sånt trams funkar för snus oxå??

• Tinulan

Hej,
    Ja jag snusar, och en dosa håller väl en dag ungefär..

Men gud vad gott det är*ler*

• IrmelinFraNorge

Tror det er et veldig svensk fenomen at tjeier snuser. I Norge er det ikke vanlig.

Min familie - min verden.
  • Anonym (mumrik)

det har väl kommit mer och mer att det blivit accepterat att tjejer gör det.... Förr tänkte man väl på bond tjejer i norrland, dom kunde ev. ha en prilla inne, men nu ser man faktiskt bra många tjejer me snus, inte alls ovanligt längre. O VISST!!! De e jävligt gott! =)

• Duckan74

Jag började snusa när jag slutade heltidsröka. En dosa räckte 2-3 dagar för mig. Slutade förra sommaren hade då snusat i ca 5 år.

• Anonym (mumrik)

Duckan74 slutade du bara på en gång?

• Duckan74

Ja, eller så här är det. Jag röker på helger och under hela semestern. Slutade i och med att semestern tog slut och jag inte längre rökte på heltid och tänkte att jag ska inte ta en snus nu för att se hur länge det håller. Så gick timmarna, dagarna och veckorna. Var lite grinig sa maken men tuggade mycket tuggummi och det gick bra.

• Göteborg

Yes TS, jag snusar fortfarande Så jäkla svårt att sluta! Under de 8 respektive 10 dagarna jag "slutade" gick det dock en del nikotintuggummi, och ja, de hjälper faktiskt något. Även plåstren är hyfsat bra, men storsnusare som jag är så funkade de inte så länge tyvärr... Snusar alltid 2 påsar åt gången, har ALLTID snus inne, även på natten oftast eller om jag har baksnus blir det en feting. Så det blir 2 gram snus varje gång (1 g/påse). De starkaste tuggummina ligger på 4 MILLIGRAM.

Rökt har jag aldrig gjort dock.

Svar på tråden Nån tjej som snusar mer än jag?