Inlägg från: fatima |Visa alla inlägg
  • fatima

Omskärelse

Jsut nu pågår intensiv forkning,huruvida förhud för med sig så pass mycket bakterier in i kvinnas slida så att det i ett senare stadium orsakar cancer hos kvinnan.
    Guds profeter var omskurna,tex Moses ,Jesus och Muhammed.
    Detta gör qatt det för världens Judar och Muslimer och många kristna är en självklarhet. En barmhärtighet från Gud för att skydda oss.
    Sedan om forskningen kommer fram till att det skyddar kvinnan så är det ett plus och bekräftelse på att Guds ord vill oss väl.
    Dt är ju oerhört logiskt att kvinnans slida inte tål för mycket bakterier och virus för att man då skapar en miljö som kan ge upphov till cancer eller andra sjukdomar.

Alla vet att under hudveck så växer bakterier i en snabb takt och det finns inget naturligt reningssystem under förhuden. Dvs edt finns inget sekret som i slidan som ständigt rensar.
    Därmed är det helt kogiskt att omskära pojkar.

I många avseenden är Sverige ett U-land i vetenskapen om renlighet.

Att vi muslimer tvättar oss fem gånger om dagen och dessutom sköljer undderlivet med vatten i stället för torrt papper är något alla i Sverige borde ta efter för att slippa smittspridningar och inödigt lidande som urinvägsinfektiooner som bara är ett exempel på dålig underlishugien orsakad av att bajsbakterier krypit upp i urinröret,vilket många gånger skulle undvikaas om vi slutade gnida oss med torrt papper och istället lät vatten rena underlivet.

• fatima

Griskött är en oerhörd belastning för kroppen då dess föruttnelseprocess går oerhört fort. Gud har skapat mängder av djur som livnär sig på gräs och andra nyttnigheter så varför välja det djur som inte gör det.

Muslim,Jude eller inte ,varför välja att ge sina barn ett kött som är mindre nyttigt än de gräsätande djurens?
    Fråga en slaktare om ni inte tror mig.
    Eller en homeopat,eller en kinesolog eller vem som helst i världen som besitter lite kusnkap om hur kroppen fungerar och vad som belastar den o inte.

• fatima

Det spelar ingen roll hur fint grisrna lever eller hur bra foder de får,griskött innehåller en bindning i sitt protein som är svår för kroppen att bryta ner och har en föruttnelseprocess som är snabbare än både kossa o lamm.

Försök inte slå i människor att griskött är bra,för det är det inte.

• fatima

Jag tror att mjölk i alla tider har varit känt för att orsaka oroliga magar. MIn dotter är komjölksallergiker och jag tror at mjölk är något som magen kan tolerera någon gång i bland beroende på hur starkt immunförsvar man har.
    Det samma gäller givetvis gris,de starka överlever grisköttets belalstning och de svaga blir sjuka.

Men Gud ömmar även för de svaga och avråder oss från det som är skadligt som griskött ,alkohol o sex innan äktenskap.
    För i alla dessa tre exempel så är det nöstan alltid de svaga som går under det samma gäller ränta som också är förbjudet i islam.
    Ränta drabbar de svaga och de starka överlever.
    De kvinnor som har en familje eller ekonomi för att ta hand om ett barn som kommer till utanför äktenskap överlever medans de svaga som är ensamma o ingen familj har dör.

Så ömmar Gud för de svaga med en kärlek som för oss är svårbegriplig.

• fatima

Kjn så du håller med om att det är bättre att ge sitt barn lammkött?

• fatima

LRX,för Gud känner människans framtid och vill skydda sin skapelse på alla sätt o vis,därför finns det vägledning för den som vill vägledas.

De Hex,fem gånger tvagning innebär inte duschning med shampoo fem gånger.

Det innebär inte heller en liter rinnande vatten i underlivet utan en sköljning.
    Tycker du på allvar att torrt papper vid avföring är hugieniskt?

• fatima

KJN,men varför svara du inte,om du ger din son lamm istället för gris kan du då hålla med om att du väljer ett bättre alternativ?

• fatima

Men om du fick mer kusnkap om att lammkött var renare än gris skulle du då ge ditt barn lamm eller skulle du vara likgiltig inför ett sådant faktum?

• fatima

Fred,du måste lägga till judar o krista i ditt utspel.
    Oj fast jag glömda,i Sverige tror man ju att Islam är ensamt om omskärelse,slöja,kyskhet m.m.

Förövrigt är papper absolut inget bra alternativ då man varit på toa,fråga ett naturfolk,ett troende folk,ett kunningt folk eller vem som helst i världen och du kommer få svaret att det enda lämpliga att tvätta avföring o kiss med är vatten PUNGT

Allt annat är bara okunskap

• fatima

Ni vet väl om att Jesus omskars på den åttonde dagen osm det står i bibeln,fast det kanske var länge sedan han var förebild i Sverige.
    Må Gud låta han bli svenska folkets förebild återigen.för det är en välsignelse att ha en profet som förebild.

• fatima

Om det skall ifrågasättas om en bit hus så skll sannerligen fler saker ifrågasättas som inte handlar om hud utan om psyke och långsiktigt fördärv av barn.

Då skall alkohol förbjudas och sex innan äktenskap och abort och otrohet och elakhet och för lite kramar osv..

Man kan inte förbjuda omskärelse men man kan förbjuda det som VERKLIGEN skadar barn som det jag nämnde ovan.

För vilket trauma tror ni är värst en bit hud som skärs bort eller en far eller mor som är otrogen och som sedan leder till skilsmässa.

Men om man nämner det i sverige då blir man stormad av människor som värnar om de vuxnas rätt till sjalvbestämmande om man vill vara otrogen eller ej,helt oförmögna att se vilka skador som sker i barnets psyke.

Och alla som på allvar tror att barnet inte känner något vid en abort.
    Det är ju liba absurt som att säga att flugan inte känner om drar va dess ben.

• fatima

Suck,min linelse gick ut på att förklara hur olika man kan se på det vad som skadar ett barn o inte.

Jag anser inte att man skadar ett barn vid omskärelse,men jag anser att man skadar ett barn vid abort,otrohet,alkoholkonsumption,sex innan äktenskapet,högmod,brist på ödmjukhet osv-detta skadar barnets psyke i sådan omfattning att det blir helt absurt att diskutera lagstiftning mot omskärelse.
    SPECIELLT ABSURT BLIR DET I ETT LAND SOM TILLÅTER ABORTER.

• fatima

för hur abortförespråkare än vrider o vänder på det så tas det bort betydligt mer än än bit hud vid en abort.

• fatima

Jag tycker som sagt inte att omskärelse är hemskt liknelsen gav jag för att uppmärksamma det snedvridna med att vara för abort men mot omskärelse som många är i detta land.

MOses,Jesus o Muhammed var omskurna,dessa profeter har miljarder människor som förebilder vilker gör det omöjligt att lagstifta om en sådan sak.

• fatima

Det handlar om tro miss cee,vi tro på detta lika starkt som du tror att det vore orätt mot barnet om du inte tvättade dess hår.
    Dvs vi tro att det skadar barnet att inte omskära på ett liknande sätt som att inte tvätta håret.
    Måhända att det varit så att förhuden fullde en funktion innan vi bar kläder ,dvs i lustgården.
    Men med kläder så får röhuden en annan effekt,istället för att skydda så gror det bakterier under den vilket i varma länder trolilgen orsakat män infektioner samt att de fört upp bakterier i kvinnans slida.

Vi tror alltså att Gud älskar sin skapelse och vill skydda den från ont,därmed tror vi att vi gör barnet ont om vi inte förljer guds bud.

Men observera,omskärelse finns ej nämnt i koranen,Muhammed var omskuren och uppmanade till detta enligt hadither ,berättelser.

• fatima

Vissa saker i islam är haram.dv förbjudet. Att låta bli att omskära sin son är inte förbjudet.
    Men man struntar då i sunnah som är att följa profetens tradition vilket liknas vid att tex inte klippa naglarna eller klippa sitt könshår.
    Så i princip skulle man kunna vänta med omskärelse utan att göra sig skyldig till något som ör förbjudet i islam,men detta är otänkbart för en muslim då man anser att Gud visat oss profetens exempel för att han älskar oss o vll skydda oss.

För att förstå detta i din värsld så kan du likna det vid vacciner.
    Vi har i detta land en övertro på vacciner,att det räddar våra barn från elende.
    Vissa tror inte på detta och låter bli medans en majoritet gör det.

Skulle du få frågan hur det kommer sig att du gör detta lvergrepp på ditt barn skulle du svara att det är för barnets bästa.

Då skulle en som ej tror på vacvcination säga: men vänta tills barnet själv kan välja.

Förstår du nu.

Allt hanslar om tro,vad som gynnar ens barns hälsa o själsliv.

• fatima

MIss Cee,i mitt fall hat jag svårt att acceptera hur man kan ställa vetenskapen som ett säkrare alternativ än religion eftersom jag ser vetenskapen som en strävan att nå Guds kunskap.

Jag förlitar mig alltså inte på att vacciner skulle vara gynnsamt eller att det inte skulle påverka lvslångt och tom flera generationer.

Man vet ju att en mamma som inte genomgått en sjukdom ej heller för över antikroppar via bröstmjölken de första sex månaderna som är tänkta att fungera som ett bra skydd för bebisen.
    Det innebär att nästkommande generationer bebisar ej kommer ha något immunskydd de första månaderna om man exempelvis skulle befinna sig i ett land som barnsjukdomarna fortfarande finns i stor utsträckning innebär det stor risk för bebisen att insjunkna allvarligt.

Vaccinet biter sig sjäålv i svansen o det kommer man inse om några år.

MIss Helena,vad pratar du om försår inte vad du menar.

Vilka människor refererar jag till?
    Och du vet väl att det är EN TEORI att Islam kom från kristendom o att kristendom kom från juden dom o att judendom kom från tidigare budskap-DET ÄR INGEN verklighet för oss som tror.
    Du får gärna tro att det var så men vi troende är alltså inte av din övertygelse.

Utan vi tror på EN Gud som gång på gång vägleder sin människa till kärlekens o ödmjukhetens tillstånd.
    Denna vägledning tillkommer inte bara ett folkslag utan är menad till alla som vill tro.
    Ingen kan väl i sin vildaste fatasi tro att Moses ,Jesus o Muhammed -fred vare med dem - var profeter som enbart ville sprida sitt budskap till några få.

• fatima

Jag gör inte jämförelserna för att visa på något som är vätrre,jag gör dem för att visa på att ens tro är avgörande för vilka beslut man tar i livet.

Tron på vad som är gott o riktigt avgör för vad man väljer för sina barn.

Jag ställer motfråga,varför anser du att dina barn ingår i den demoktratiska friheten som innebär rätten till abort,rätten rill sex innan äktenskap,rätten till alkohol,rätten till kapitalism o ränta som har följden total miljöförstörelse-antagligen för att du anser att det är det enda riktiga o sanna.

• fatima

KJN det går ej att införa en lag mot omskärelse då det är miljarder människor som ser det som att klippa könshåret.

Jag vet att det alltid är frestande att tillskriva religionen en slags flummighet och föränderlighet,sanningen är att är det något som är mer bestående än något annat i vår tillvaro så är det just de heliga böckerna,Torah,evangelierna o Koranen.

Vetenskapen däremot den ändrar kappan efter vinden och de som får mest anslag för att gynna ett företag är också de som syns mest.

Kjn_RÄNTA O kapitalinsm är motorn i hela det ekologiska sönderfallet i västvärlden,jag pluggar ekologi och bland mijövetare o ekologer mfl är det ett faktum att ränta orsakar fördärv för ränta känner inga gränser.
    Därav skapas ekobanker och islamic banking runt om i världen för att det är mer ekologiskt o rättfärdigt för hållbar utveckling.

Visst kanske vi bott i tält,men du skall veta att den ekologiska utarmingen som nu sker kommer om femtio år kanske leda till att vi måste immigrera till just dessa beduinländer för att vår jord är försurad och förgiftad.
    Då är du nog glad om du får ett tält på en fortfarande frisk jord.

Svar på tråden Omskärelse