• ErraB

måste få veta om parlodel

Jag åt parlodel när jag slutade amma på grund av mjölkstockningar... Så här gjorde jag; pumpade ur allt vad jag kunde, tog på mig 2 sportBH:ar och ett supertajt linne sedan började jag med medicinen. Under de första dagarna jag åt den var jag tvungen att pumpa ur för att inte ha så infernaliskt ont, jag duchade varmt och masserade vid pumpning och sen på med tajta BHarna igen...

Men jag märkte rätt snabbt (nästan samma dag) att produktionen avklingade och efter tre-fyra dagar behövde jag inte pumpa längre och efter ytterligare några dagar behövde jag inte ens oroa mig för stockningar längre! Jätteskönt och en sån enorm lättnad!

Hoppas att det går bra för dig! Ta hand om dig själv och lillkillen, det kommer att bli toppen!!

• ErraB

För mig var det en lättnad att sluta amma, visst kan jag tycka att det var synd att det inte funkade men jag hade inte den ork som krävdes att både lära mig vara mamma och att kämpa med amningen. Så för mig var det inte ett dugg känslomässigt jobbigt att sluta, men innan jag slutade hade jag det tufft, grät jättemycket och kände mig aldig "på topp". Det var som natt och dag när jag hade slutat, det var jätteskönt! Ännu bättre var det ju såklart att lillan mådde lika gott av att få äta med flaska!

Jag pumpade bara såpass att det inte spände och gjorde ont, jag resonerade som så att medicinen ska ju stoppa produktionen så om jag pumpar för att inte sprängas borde det ju inte stimulera så värst mycket...

Svar på tråden måste få veta om parlodel