Tvillinggravida med bf i oktober?
jo, jag vet ju att det normala för tvilling-mammor är att man blir sjukskriven tidigt. MVC har varit på mig förrut om att jag skulle gå ner i tid. Men jag ville så gärna jobba, och jag sitter på kontor, jag lägger liksom inte asfalt. Samtidigt så mår jag själv ju sådär som man gör som gravid, är trött och har ont etc, men har hela tiden i bakhuvet att det inte är värre än när jag hade enlingar i magen. Och då var det ju ingen som tyckte så synd om en som nu!! Har blivit sjukskriven tidigare de andra gångerna alltså, för foglossning (inget denna gång) kräkningar i 9 månader (inget denna gång så härdags..eller jo lite..mest halsbränna bara) och grav.diabetes (ja det har jag ju nu med, men tycker den är hanterbar, men mvc ville sjukskriva mig för den också, för den påverkar ju också bebisarna) . Och så å andra sidan så har jag inte bara mig själv att tänka på, utan precis som ni säger så vill man ju inte att de ska komma för tidigt! Så nu jobbar jag alltså lite, men jag får inte hålla på och boa och sånt när jag kommer hem, för det finns det inte marginaler till. Vet inte riktigt när jag ska ta det. Tids nog så får det väl bli heltids sjukskrivning så jag hinner med det innan det är dags!
Vad jag gör nu för att hålla mig still är främst att jag läser. Riktig sån underhållning, nu sist läste jag Huset Elliot. Enkelt romantiskt blahablaha. Inget djupsinne eller tänkvärt här så man börjar grubbla och tänka, men lite fängslande måste det vara, då håller jag mig stilla och kan ignorera disken och allt annat som måste göras eller man skulle vilja göra!