• Selma77

Tvillinggravida med bf i oktober?

Ängeln76; Jag ska få en av varje sort men hjärtljuden har varierat väldigt. Ibland lika höga, ibland helt olika. Myten säger väl att tjejer ska ha högre, men det har också varierat.

Får jag fråga varför du låg inlagd? Är det på G?

• Selma77

Hej Vännen, och välkommen!
    Jag har varit på Tvillingklubbens föreläsning och den var iofs bra. Men tycker det kunde varit en tvillingsamling på mvc och speciellt besök på förlossning/bb för oss.
    Jag ska föda på Huddinge och ska på deras föreläsning på onsdag.

Lycka till Ängeln, hoppas allt går jättebra. *Kram*

• Selma77

Dotts och Nessi1; Hoppas era bebbar stannar ett tag till i magen!

Mitt SF-mått har legat under tvillingkurvan, är liten själv. Men idag mättes det att jag växt 3 cm på två veckor
    33+0 idag och SF 36.

• Selma77

Hallå allihopa!

Nu har det varit tyst här nåra dagar. Hur mår ni?
    Idag har det blivit september och det närmar sig för oss

Jag var på tillväxt-UL igår och bebbarna väger runt 2 kg. Lite små, men de följer sina egna kurvor och flödena i navelsträngarna var bra.

I onsdags var jag på föreläsning på Huddinges förlossning. Där försöker de och lyckas nästan alltid med att pappan kan stanna kvar första natten. Det förväntas också vara lite lugnare nu framöver, känns skönt!
    Men inte ord om tvillingförlossningar...

Tänkte nu beställa en bärsjal från Minimundus. Har ni andra funderat på sjal eller sele? Jag kan ju iiingenting om sånt Men idén med att få armarna fria och iaf en bebis nära kroppen låter ju bra!

• Selma77

Va kul att ni är kvar! Jag trodde alla fått sina bebbar eftersom det varit så tyst här Inte långt kvar nu!

Nessi1; Vilken pärs! Du är stark som klarar av det!
    Själv klagar jag över en hemsk hemsk ischias som lamslagit mig sen i fredags. Kan knappt gå, tar mig helst inte utanför dörren. Livrädd att den ska sitta kvar till förlossningen

• Selma77

Grattis Vännen!!

Inatt har jag haft som mensvärk för första gången. Blev jättepirrig och förväntansfull, men nu verkar det ha lagt sig..
    Man kan väl ha så ganska lång tid innan det verkligen är dags?

• Selma77

Wow, vilka bjässar Lilljeanna!! Du har ingen bild på din mage?
    Måste kännas så spännande när bm gissar på nästa vecka!

• Selma77

Mina har också kommit! Den 14:e september kom Selma och Emre. Skriver mer så fort det blir lite ordning här

• Selma77

Grattis Lilljeanna! Hoppas allt funkar bra för er

Jag är fortfarande lite överväldigad, kan inte förstå att de är mina!!
    Det är bara amning och blöjbyte dygnet runt, men det är det värt! Jag ska försöka hinna lägga in foton under dagen.

Lycka till ni som har det framför er!

• Selma77

Stella och Tyra - jättefina namn!!
    Väntar med spänning på foton. Själva hinner vi knappt med att fota våra

• Selma77

Liten tröst för mig att jag inte är ensam om problem med dubbelamning. I och för sig har jag inte försökt allt för mycket, MÅSTE börja...
    Känns som det är så viktigt att de får i sig ordentligt, de är ju så små. Då vill jag inte böka med båda två samtidigt. De gånger jag försökt tappar ena greppet när den andra precis fått till det, och så håller det på. Too much...
    Men när min man börjar jobba skulle det nog vara bra

• Selma77

Mammannan; Om kudden passar beror nog på din och barnens storlek. Jag köpte en stor amningskudde från Minimundus. Men mina twins är ju så små plus att jag inte är så välutrustad så jag får hålla handen under deras huvud. Behövs kanske ändå för att styra till dem.
    Jag tror inte det skulle funka utan kudde såhär i början.
    Lycka till

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?