• Selma77

Tvillinggravida med bf i oktober?

Det är lite kul det där med täcke och kuddar, finns alla möjliga rekommendationer.
    När min syrra fick barn för 4 år sen skulle man absolut inte ha kudde. Men efter att ha surfat runt på Familjeliv så ska man tydligen ha en stor och tunn kudde nu för att barnets huvud inte ska bli platt.
    Täcke är en kvävningsrisk, och det får inte bli för varmt...

Jag tar allt sånt här med en nypa salt... Men har köpt Ikeas kuddar och sen får vi se hur kallt det är i huset när de små liven kommer.

Nån mamma med erfarenhet?

• Selma77

Lilljeanna; Köpte du dina handledsskenor på Apoteket?

Än så länge tycker jag inte min hjälper. Har det inte så jobbigt, mest bara långfingret som är avdomnat 24-7.
    Bm sa att jag skulle prata med sjukgymnast, men de hade ingen öppen mottagning så då tänkte jag att det skulle dröja med tidsbokning å gick till Apoteket istället.
    Undrar nu om det är stor skillnad...

• Selma77

Jag har också Futuro, men den som man kan ha för båda händerna.
    Känns bra att din BM inte sa nåt om sjukgymnast!

Lycka till inatt!

• Selma77

Mm, det låter som att du behöver en smal vagn. Och UJ är väl smalast. Babytravel ska väl också vara smal?
    www.babyproffsen.se
    EasyWalker ska vara 74 cm enligt
    www.barnbutiken.net

För mig var det viktigt med "svängbara" framhjul, tror inte jag orkar annars. Har köpt en Teutonia men den är 80 cm bred. Ingen hit i innerstan...
    Vad jag vet så har inte Emmaljunga och Brio svängbara framhjul.

Eftersom du inte får in vagnen i hissen skulle jag välja mjukliftar - lättare att bära.

• Selma77

Va kul Förhoppningar med föräldragrupp med tvillingföräldrar!

Jag fick i fredags höra av bm att vi är 5 blivande tvillingmammor på samma mvc. Ändå har jag inte träffat dem på varken mammagruppen eller föräldragruppen..
    Bm sa nu att hon skulle försöka sammanföra oss. Bättre sent än aldrig...

Vi har börjat prata förlossning så smått. Nästa gång har vi längre tid bokad så då ska det bli av.
    Jag läser just nu "Att föda" av Gudrun Abascal - rekommenderas!

• Selma77

Låg och tänkte på glid-lakan inatt.. Skulle nog vara bra

Hur har ni det med sparkar och hicka tjejer?
    Jag trodde det skulle lugna ner sig med sparkar nu när jag kommit in i v 33, men det är full fart. Och hickar gör de minst 2 gånger om dan. Känns bra för då känner jag verkligen skillnad på dem.
    Sen några dagar har jag fått tryckande känsla nedåt. Ett huvud som borrar ner sig? Nån som känner igen?

• Selma77

Precis, jag antar också att det är hicka Annars är det nåt väldigt rytmiskt som försiggår där inne!
    Tycker nästan synd om dom, det kan hålla på 15-20 minuter.

Brummelisa, var det dina bebbar som också låg lite under kurvan?
    Har du varit och kollat nåt mer?
    Fastän jag lovade mig själv att inte oroa mig över siffrorna
    (-13%, -19%) så kommer tankarna då och då. Får hoppas magen har växt när jag ska till bm på fredag, annars blir det väl ul igen.

• Selma77

Det låter bra det! Tänk, nu går du runt med nästan 4 kg bebisar!

• Selma77

Vad duktig du är som fortfarande jobbar!

Det var längesen för mig Halvt sjukskriven i v 23 och helt i v 25. Var så sjukt trött av järnbrist, dessutom tyckte bm det var bäst. För att vila så de inte kommer för tidigt.

Ibland är det knepigt att fördriva tiden, men har kommit in i ett helt annat tempo nu. Försöker göra nåt kul varje dag, men annars läser jag, sitter framför datorn, lagar mat och fixar just nu till barnrummet.

• Selma77

Lilljeanna; Jag har inte heller hört ett ljud om tvillinggrupper i Stockholm. Dåligt tycker jag
    Besviken på min mvc som visade sig ha 4 andra blivande tvillingmammor, och ändå har de inte "matchat ihop" oss på mammagrupp eller föräldragrupp...
    Avis på Förhoppningar!

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?