Inlägg från: Brummelisa76 |Visa alla inlägg
  • Brummelisa76

Tvillinggravida med bf i oktober?

Selma77: Samma här! Det sparkas och grejas för fullt, allra mest runt 10-tiden både fm och kväll Jag är också i v.33 (33+2 idag) men de har visst lite plats till detta ändå.
    Den till höger gissar jag hickar rätt ofta, eller jag antar att det jag känner är hicka iaf. Hur känner du att det är hicka?

Samma bebbe (den till höger) ligger väldigt långt ner m huvudet nu, och jag kan rätt ofta känna av att det tynger/trycker nedåt. Antar att det beror på detta..

• Brummelisa76

Ja Selma, den ena av mina bebbar var lite liten på ett ul för ett tag sedan, fast den låg dessutom så till att den var svårmätt så det var svårt att veta om det var "säkra" siffror eller inte -men regelbundna kontroller blev det under två veckor iaf.
    Nu för en vecka sen på tillväxt-ul igen (v.32+4) så låg de på 1706g (-19%) och 1917g (-8%) och det var tydligen ingen fara alls. Skall på nästa tillväxt-ul om en vecka, 2v efter det förra. De följer "sin egen kurva" fint och det verkar var det viktigaste

• Brummelisa76

Mmm Selma, det börjar kännas..! Tänk om de hade varit två stora bebbar, jösses..

• Brummelisa76

HAr haft semester som nu övergått i sjukskrivning sedan den 1 augusti. Hade aldrig orkar jobba..

Jag gör som selma ungefär, försöker bara ta det lugnt och kanske göra ngt litet varje dag. Vissa dagar räcker det med en kort tur m fika för att jag skall vara helt slut..
    Är ju tillsagd att ta det lugnt och vila mkt också så det gör jag gärna om de stannar inne i magen lite längre pga det. Dock kan det ju bli lite trist vissa dagar, man önskar att man kunde o orkade göra mer. Men som tur är gillar jag att läsa, sitta vid datorn, pyssla m bebissakern, fika m vänner etc så rätt ok har jag det ändå. Ska hälsa på på jobbet på onsdag o ev äta lunch m en av kollegorna på stan innan, skoj!

• Brummelisa76

Jag har nu tillslut klurat ut hur jag kunde lägga till listan m våra bf-datum etc "längst upp", är det ngn som inte kom med så skriv igen så skall jag försöka få dit er!

• Brummelisa76

Nu finns du på listan MariME
    Kul att du bor så nära mig!

• Brummelisa76

MariME: Jag har hört av bm att man blir väl ompysslad på spec.förlossningen på östra (gbg), att pappan får egen säng i rummet etc och att man ofta får eget rum. Man får stanna lite längre också.

Ska prata förlossning m henne på tisdag, vet nog mer då men det låter iaf bra.

• Brummelisa76

Välkommen Vännen! Nu finns du med på listan "längst upp" också

• Brummelisa76

Håller med dig liljeanna -det borde vara självklart att pappan får stanna på BB!

Hur har ni känt det ni som blir inlagda pga sammandragningar/ska till läkaren pga det etc? Hur känns själva sammandragningarna?? Jag har inte haft det spec mkt men undrar ibland om jag har det oftare än jag tror fast att de inte "känns av" så mkt..? Magen blir ju hård och spänd tex av sammandragningarna, men när bebbarna båda två trycker och sträcker på sig så blir det i stort sett likadant ju.. Så jag tänkte bara höra med er om hur ni uplever att det känns..?

• Brummelisa76

Kul att höra ev er alla, men fy vilka elaka krämpor som börjar komma nu för många av oss..

Själv tar jag det lugnt, känner av bäckensmärtor så jag kan inte gå speciellt långt utan håller mig hemma /åker bil om jag ska göra ngt. Alla andra krämpor har blivit snäppet värre men det är ju inget egentligen om man jämför med Nessi1 tex..stackare!

Råkade dock ut för magsjuka förra veckan, det var INTE kul när man är som man är! Som tur var fick jag behålla maten efter ett tag (ca10-12h), hade det fortsatt längre tid tyckte bm att vi skulle ringa sjukhuset för då behöver man ev. läggas in med dropp. Tur att jag slapp det!

Ha det gott alla, nu närmar det sig med stormsteg för oss!

PS
    Ngn av er runt gbg som skall på östras visning av specialförlossningen/spec.BB på tisdag nästa vecka (kl14)?
    Vi tänkte gå dit om nu inget händer innan dess..
    DS

• Brummelisa76

GRATTIS Vännen!

Instämmer m Selma77, det var stora bebbar du har liljeanna -förstår om du tycker det är ok att de kommer snart då jag tycker det är en hel del att bära med mina två små

Bebbarna rör sig väldigt mkt just nu, de har väl inte så mkt plats heller kan jag tro Ska på nästa tillväxt-ul på måndag, ska bli kul att se dem igen. Hoppas de har växt fint!

• Brummelisa76

Hej tjejen77 -Vad konstigt, läkaren som vi träffade på tillväxt-ul idag sa att om bebbarna inte har kommit i v.38 så får man därefter komma och göra ctg några ggr/vecka, och om de stannar i magen ända till v.40 så brukar de sätta igång en då. Så resonerar de på östra i gbg..

Våra bebbar i magen är fortfarande små men växer fint och följer sina egna kurvor hela tiden. Är i v.36+4; tv1 vägde 2333g (-19%) och tv2 vägde 2482g (-14%), så man har ju ca 4,8kg bebisar i magen nu.. Tycker det är en hel del jag, och då är mina små jämfört med vad en del av er andra bär omkring på!

Imorgon ska vi på visning av spec.förlossningen och spec.bb på östra, ska bli kul!

• Brummelisa76

Vad kul Dotts, GRATTIS! Vilka fina namn Var du inne på förlossningen under större delen av öppningsskedet eller var ni kvar hemma?

Du har rätt Mammann, det händer saker här på tråden nu!

• Brummelisa76

Vad tycker ni, ska jag lägga till i "blå rutan" längst upp vilka som fåttt nu också kanske..? Det börjar ju bli några *avundsjuk*
    Eller ska vi spara det till en ny tråd för oss sen i föräldraforumet??

• Brummelisa76

Nu har våra också kommit!! Stella & Tyra kom tisdagen den 26 september, i 38+4.

Skall som selma skriva mer när det blir tillfälle..skriver detta m en hand o lilltjejen vid bröstet Foton kommer längre fram, vill ju visa upp underverken för hela världen

GRATTIS liljeanna & selma, det händer verkliden saker här nu
    Får se när jag hinner lägga till födelse datum i blå rutan..kan nog dröja Vi kan väl ses i en ny tråd på föräldrasidan sedan förresten, vore nog kul!!

• Brummelisa76

Måste bara snabbt lägga in att vi ändrat oss, det blir Elin & Tyra istället med Stella som andranamn för Elin. Det var svårt detta tycker jag, att bestämma sig för vad de skall heta!

• Brummelisa76

GRATTIS Nessie, mamma mu och mammann!!

Jag har nu tillslut hunnit lägga in två små bilder på våra tjejer och skriva en liten förlossningsberättelse i min presentation.

Kram på er alla

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?