Inlägg från: Verisen 1976 |Visa alla inlägg
  • Verisen 1976

Tvillinggravida med bf i oktober?

Hallojsan,

Min läkare kollade min livmodertapp på vanliga ultraljudet - senast i vecka 28.. och han har skrivit i pappret " cervix ser välbevarad ut, ca 3.5 cm".. Han kommer att kolla varje gång jag går på UL vilket ju är var 3-4 vecka.. känns skönt.

Någon mer är jag som tagit reda på vad det är för kön??

• Verisen 1976

Hejsan,

Lägger till oss på listan..

5/10: Brummelisa76 Gbg/Kungälv, troligen 2-äggs
    5/10: Lilljeanna Sthlm, 2-äggs, troligen flicka + pojke
    9/10: Mama mu Älvsjö/Stockholm
    10/10: Nessi1 Köping. Flickor. (tror 2-äggs, tydlig skiljevägg)
    10/10: JS77
    12/10: Selma77 Tumba/Sthlm, 2-äggs, flicka + pojke
    13/10: Förhoppningar NV Skåne, 2-äggs
    21/10: Verisen 1976 Vänersborg, 2 äggs, pojke + flicka
    24/10: Mammann SV Skåne, troliga 2-äggs, 2 flickor
    30/10: cta/Bollnäs
    3/11: Miar / Stockholm, 2-äggs killar

• Verisen 1976

Här är en till som har shoppat en hel del..

Var dock ute på amnings-BH jakt igår - utan resultat.. Någon som har några tips?

För min del handlar det mycket om att förbereda för att underlätta när dom väl kommer + att jag vill att dom skall känna sig välkomna..

Verkar som att många har köpt bilstolar.. Hm.. vi hade från början tänkt att hyra på sjukhuset (vårat sjukhus - Näl - har någonb service gällande det där), men ju mer jag tänker på det, desto mer sugen blir jag på att köpa nya, fräscha - egna.. eller kanske hyra i någon affär istället..
    Vad tycker ni andra?

PS. Gällande kudde så har jag både läst att man inte skall ha kudde, och att man skall ha kudde.. så jag är också osäker.. men min BM sa att man helst skall ha en kudde med stoppnings grad "2".. vad det nu innebär..

• Verisen 1976

På den föräldrautbildning vi gick sa BM att dom abslout skall ligga på rygg eller sidan.. inte på mage..

Tänk att det är så olika.. Jag vet inte alls nu.. Det kanske inte är så lätt att få dom att ligga på sidan..eller?

• Verisen 1976

Gud så spännande det är nu när det börjar hända en del.. Själv håller jag på att bli helt nojig av den här väntan.. Jag lixom alla andra omkring mig verkar helt inställda på att det skall bli för tidigt (dvs när som helst).. men inget ännu..

Har otroligt ont i kroppen.. alla leder.. knän, händer (fötterna är som ballonger) osv.. Känns jobbigt att ha gått hemma i två månader nu utan att kunna göra någonting av allt det som jag gillar att göra.. typ, greja i trädghården eller fixa hemma.. Stackars min sambo som jobbar hela dagarna och måste damsuga och göra en massa annat när han kommer hem och är jätte trött.. men det är väl bara att gilla läget..

Hoppas vi alla få träffa våra små söta snart!

• Verisen 1976

Hallojsan alla,

Var på UL igår och fick tid för snitt eftersom ettan (tjejen), inte vill vända sig rätt.. Hon har suttit i 3 månader nu, så det är inte så troligt att hon vänder sig.. så kommer det inte igång före så blir det bäbisar den 4/10 för oss.. Känns helt otroligt!! fattar inte att tiden går så otroligt fort!

Ingen mer här som planerat för snitt..?

• Verisen 1976

Nu är även mina små troll här!!
    Dom kom med akut snitt den 2/10..

Ella kom först och sedan lille Elliot..
    Efter en vecka på neo med lågt blodsocker och stora vikt nedgångar fick vi komma hem äntligen..

Nu är det bara mata och sova som gäller..

Grattis alla!!

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?