• Selma77

Tvillinggravida med bf i oktober?

Jag är med!!

Visst känns det som det börjar närma sig? Det kan ju vara 10 veckor kvar för mig, men har iaf kommit en bra bit på vägen!

Spännande är det nu, händer så himla mycket! Magen växer så det knakar, många ultraljud och bm-besök, det sista måste handlas in, vi renoverar det blivande barnrummet.. Mysigt!

5/10: Brummelisa76 Gbg/Kungälv
    12/10: Selma77 Tumba/Sthlm

• Selma77

Mammann, är det första gången du har grav.diabetes?
    Min syrra fick det och tog sprutor, sonen kom ut en vecka för tidigt och vägde inte mycket mer än 3 kg

Hur tänker ni runt förlossningen?
    Jag var nästan inställd på kejsarsnitt, det verkade så vanligt för tvillingar. Dessutom tycker jag nog det känns lite tryggare.
    Men på senaste ultraljudet låg de huvud/huvud så nu har jag börjat ställa in mig vaginal förlossning.
    Läser allt jag kommer över, ska låna "Att föda".

• Selma77

Miar; Klart du får!

Lilljeanna; Vilket härligt sf-mått du har!!

Jag är mindre och tvillingarna låg på -4,8% och -13,2% sist.
    Ska mäta dem igen på torsdag. Vill ju såklart att de ska vara precis "normala", men som bm sa "Mamma är ju inte så stor"
    156 cm! *hihi*

Hur går det med namn för er andra? Jag tycker det är svåååårt, namnet ska ju följa med barnet hela livet. Plus att namnen gärna får passa ihop när det är tvillingar...

5/10: Lilljeanna Sthlm
    10/10: Nessi1 Köping
    12/10: Selma77 Tumba/Sthlm
    13/10: Förhoppningar NV Skåne
    24/10: Mammann Skåne
    30/10: cta/Bollnäs
    3/11: Miar

• Selma77

Ingen klåda här, låter döjobbigt...
    Däremot svullna fötter och händer - karpaltunnelsyndrom. Som gör det jobbigt att sova..
    Högra långfingret är avdomnat nästan hela tiden. Ska till bm på fredag. Hoppas det inte gör nåt, man kan väl ändå inte göra nåt? Nån som vet?
    Har handledsstöd med skena från apoteket, men tror den är lite för stor.

• Selma77

Tack Förhoppningar, då vet jag!

KUL med tånaglarna!!

• Selma77

*Haha* Skrattar lite när jag läser om allas sömn. Känner igen mig så väl! Otroligt trött men börjar få ångest över nätterna... Vi får se det som att vi är förberedda inför vaknätter sen när bebbarna är här

En sak som jag tänkt på är om ni andra fått livmodertappen mätt? Här har det inte sagts ett ord om det, kanske ska höra med bm på fredag.

Mama mu, jag tycker Noah och Elvira är superfina namn! Inget fel på de andra heller
    Min dotter ska heta Selma (heter inte så själv) men killnamn är otroligt svårt...

• Selma77

Hahaha *skrattar högt!*
    Tänk om man blir helt olidlig mot sin man, vad hemskt...

Då vet jag att det inte bara är min livmodertapp som inte kollats. Ska höra med bm på fredag.

Förhoppningar; håller tummarna att det är bra med levern!

• Selma77

Vi har flicka + pojke här inne. Uppdaterar listan med det, kul om ni andra vill skriva in också

5/10: Lilljeanna Sthlm
    9/10: Mama mu Älvsjö/Stockholm
    10/10: Nessi1 Köping
    12/10: Selma77 Tumba/Sthlm, 2-äggs, flicka + pojke
    13/10: Förhoppningar NV Skåne
    24/10: Mammann Skåne
    30/10: cta/Bollnäs
    3/11: Miar

• Selma77

Välkommen JS77! Tråkigt att du har så ont

• Selma77

Kul Ängeln76! Vi är ju riktigt många nu!

Idag har vi varit på Babyland och Ikea å shoppat loss. Bla Dr Browns nappflaskor, matta, sänglampa...
    Älskar att shoppa men ibland känner jag mig stressad (tänk om de kommer snart!!) och ibland känns det som att jag har all tid i världen.
    Men det viktigaste är iaf inhandlat. Hur tänker ni, är ni färdiga med alla förberedelser?

Svar på tråden Tvillinggravida med bf i oktober?