Tvillinggravida med bf i oktober?
Hej!
Får man haka på här och bubbla med er? Trots att jag har bf 3/11? Det är ju rätt nära!
Hej!
Får man haka på här och bubbla med er? Trots att jag har bf 3/11? Det är ju rätt nära!
Hej!
Tillväxtul idag! V.28.
Tv 1: +3,9 %
Tv 2: -1,3%
Skönt att de har det bra! Och växer som de ska!
Sovning.... usch ja, det är som en bestraffning... Inget kul. Vändningen är värst.
Mätt livmodertappen har jag gjort två gånger redan, det tycker min läkare är viktigt! Jag har en låång tapp, så det bådar gott, men det kan ändras snabbt tydligen.
Vi vet att det är två killar.
Fast igår på ul kunde bm bara se den ena killen. Den andra var visst blyg och ville inte visa upp sig! Det kan ju vara en tjej! Vi vet att det är två-äggs, så chansen finns!
5/10: Brummelisa76 Gbg/Kungälv
5/10: Lilljeanna Sthlm
9/10: Mama mu Älvsjö/Stockholm
10/10: Nessi1 Köping
12/10: Selma77 Tumba/Sthlm, 2-äggs, flicka + pojke
13/10: Förhoppningar NV Skåne
24/10: Mammann Skåne
30/10: cta/Bollnäs
3/11: Miar / Stockholm, 2-äggs killar
GRATTIS! Vad härligt!
Längtar som en tok nu!
Stort grattis, dotts!
Spännande nu, det händer grejer!
Tokslött internet....
Kort resumé?
Hannes och Bruno kom den 10/10 och är förstås världsbäst! Hannes är ettan, han kom den vanliga vägen, efter 18 timmar med vattenavgång mitt i natten, i sängen. Najs, trodde jag pinkade på mig
Sen, skulle ju Bruno ut, tvåan... lättare sagt än gjort, han låg för högt, fastnade i navelsträngen med foten, låg med ansiktsbjudning. Hjässan ska ju komma först. Efter en timme blev det bråttom. Tvillingar brukar komma upp till en halvtimme efter varann. Fosterljuden blev skitdåliga, han mådde inte bra, så då satte de sugklocka, men han satt ju fast, så det gick inte. Då sa läkaren att nu blir det snitt, och det är NU! Alla visste precis vad de skulle göra, jag kastades upp på operationsrummet, ett helt team stod där och väntade, sa bara Hej, Michelle! Nu ska du få sova, så tar vi ut ditt barn. GODNATT! Så var jag borta. Bruno kom ut 6-7 minuter efter beslutet togs.
Han mådde jättedåligt då han kom ut, så han fick åka till neo, med allt vad det innebär. Han fick permis, så vi fick ha honom under natten, sedan skrevs han ut därifrån dagen efter och han mådde bra!
Läkaren kom upp till oss natten efter och pratade igenom förlossningen och då fick vi reda på att det var fara för hans liv, hade inte beslutet tagits i den minuten, så hade det gått illa. Men nu är allt bra och vi är hemma!! Så skönt!
Nu är dagarna fyllda av tuttmatningar blandat med ersättning, de har lite för mycket gulsot, så de ska äta, äta, äta för att få bort det.
Ska lägga in bilder så fort jag får en stund över... Det är mycket att göra!
Grattis till er andra som också fått!