• styrdalen

Till er 40+

Som sagt vi 40+ finns och lever i högsta välmåga. Jag är i v24 och väntar mitt 4e barn. Mina andra barn är 14,12 och 5. Själv är jag 42. Min gyn. sa att för två år sedan att jag kommit i ett för tidigt klimakterium så fler barn var inte att tänka på. Ha, ha...så lång näsa han och jag fick när jag plussade i mars. Solskenshistoria eller hur!? Annars får jag väl tillägga att jag tidigare blivit gravid bara min man skakat kalsongerna!!!

• styrdalen

Jag antar att även 40+ har liknande statistik som 40- när det gäller missfall efter v12. Kroppen stöter ju normalt ut foster som inte är bra oavsett vilken ålder man är i och detta sker för det mesta före v 12.

• styrdalen

Hej Lilz
    Jag visade tydliga tecken på klimakteriet på följande sätt: Torra och tunna slemhinnor, mycket små russinliknande äggstockar (istort sett obefintliga enligt gyn), max 2 dagars mens som inte var någon mens att tala om heller för den delen - det kom väldigt lite, svår mensmigrän strax före mens samt vid ägglossning, vallningar -typiska för klimakteriet. Jag frågade om jag skulle ta ett prov på mina äggstockar men det tyckte gyn var onödigt. Mina tecken var så tydliga - jag fick provera (gulkroppshormon) och östrogentabletter! Fast jag tog dem aldrig, kunde liksom inte förlika mig med tanken...

Hoppas på att du får uppleva samma lycka som jag - för det blev en total överraskning för mig!!!!

Svar på tråden Till er 40+