Inlägg från: Nifelheim |Visa alla inlägg
  • Nifelheim

Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)

Får man fortsätta hata honom fast han spelas av ett barn?

• Nifelheim

Nej det gör ju inte det. Jag KAN INTE hata ett barn. MEn jag HATAR Karlsson. Hmm nej jag ignoerar allt jag hört här idag och låtsas att han är en 50årig farbror som trodde att han fått en bra roll och skulle bli omtyckt bland barnen

• Nifelheim

Inte konstigt att Stinas morsa inte står ut utan skickar ungskrället till morfar så hon får lite lugn o ro från alla lögner om troll o andra påhitt

• Nifelheim

Va fick de en lillasyster? NU har jag missat ngt. Och jag som trodde jag sett alla astrid filmen nästan. Vad heter den filmen?

• Nifelheim

MEeeeen den boken har jag ju...*fundera* ändå har ja inget minne av ngn lillasyster. Jag trodde de skulle få en lillebror. men icke då,,,..får stjäla tillbaka boken av min syrras ungar o hoppas de inte har rivit ur alla sidor.

• Nifelheim

xxmeyaxx: det kan ju förklara varför jag trodde på en bror då..hm undrar om slutet fattas i min bok eller ngt *skratt*

• Nifelheim

Apropå era diskussioner om ifall inte Tengil och Katla också kom till Nangilima, Var det inte så att bara de goda kom dit efter döden?

Klart inte nangijala var en dröm, det var en hallucination efter allt för kraftigt hasch rökande hos skorpan och jonathan

• Nifelheim

Fisbubbla: Va? nanglilima kom de ju till efter att de dött i nangijala. de goda alltså. INte tengil o katla för de var onda o hamna i helvetet när de dött i nangijala

• Nifelheim

"(Vem är PAPPAN till dom barnen igentligen?)"

Jag tror sotarn har vart där och hälsat på. Han verkar ju ligga i. 7 ungar hemma (eller var de 5?) och så är han på hon som jobbar på junibacken också.

• Nifelheim

aster: vi har ju diskuterat böcker även tidigare här så det går nog bra det med.

Men jag trodde sunnanäng bara var den om de två barnen som gick ut i skogen och följde efter en röd fågel?
    Hade den i ngn sagobok som hette Kungliga sagoboken eller ngt liknande? Kungafamiljen var på framsidan iaf och pärmen var blå. *minnas*
    eller så var det en annan blå bok med bara astrid lindgren sagor i förresten? hmm...ngn med en ledsen prinsessa som hade massor dockor har jag för mig. och så kom en liten fattig unge och lekte med prinsessan så hon blev glad igen och då fick den fattiga ungen sin första riktiga docka och prinsessan fick fattigungens hemgjorda trasdocka och hade aldrig varit så glad över en docka som den

Men har inte astrid gjort en film som hette "något levande åt lame Karl" också? när en lam pojke fick en kattunge av flickorna i familjen som han och hans mamma bodde hos.
    Varför är alla astrids filmer så tragiska? pojkstackaren hade ingen pappa o mamman jobba hela dagarna och han hade inga vänner utan låg ensam i sin säng hela dagarna. usch

Den där sagan hon skrev om den lilla draken med de röda ögonen då, vart den aldrig film?

• Nifelheim

kattögat: undrar om du gick på samma skola som jag har hört det om eller om det är ngt skvaller som går på alla skolor. *s*

Svar på tråden Har du spekulerat i Astrid Lindgrens filmer?(I så fall vad)