Inlägg från: babygurl |Visa alla inlägg
  • babygurl

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

fattar inte hur folk kan vara så j*vla respektlösa och använda ordet n*ger ?!

har ni ingen skam i kroppen?!

varför inte visa de svarta LITE respekt ???

• babygurl

thomas o alex >> men... vilket land kommer du ifrån?

• babygurl

dessan59 :

jag anser att ordet "neger" är ungefär lika kränkande som om man skulle kalla en jude för "judesvin".

• babygurl

thomas och alex >

Ok,jag bara undra för blev lite nyfniken :)

• babygurl

Men ni som annvänder ordet n*egerboll säger ni ordet n*ger också då för att beskriva en svart/afrikan?

Gör ni det inte så är det ju lite dubbelmoral i det hela......

• babygurl

thomas och alex >
    så då tycker du alltså det är OK att nån kallar dig för n*ger???

• babygurl

dissan 59 >

jag har själv också valloner i min släkt från mammas sida men kallar inte mig själv för att ha "mixat" ursprung direkt...
    det finns ju massa svenskar precis som dig och mig som har valloner i släkten, vissa har lite mörkare hår och bruna ögon bara och andra syns det inte alls på längre... var ju ett X antal år sedan valloner kom till sverige :)

jag är alltså inte osäker utan väldigt säker på att jag är 100 % svensk.

men tex. om det fanns ett bakvero som vissa envisades med att kalla "judesv*n muffins", skulle du då säga detta inför din dotter? bara undrar...

• babygurl

fattar inte hur man kan vara så ego att man använder ett ord som kränker en sån stor folkgrupp ?! det är verkligen sjukt...

spelar liksom ingen roll vad ni som använder ordet tycker om det är kränkande eller ej... eftersom att DET ÄR INTE ER det berör!

precis som Danbala skrev innan så är det hur ordet uppfattas av andra som är det viktiga. och om de känner sig kränkta av ordet så ÄR det ett kränkande ord. punkt slut !

• babygurl

thomas o alex :

jag stör mig därför att min man är afrikan (congoles) och många mina vänner är det också och jag känner ärligt talat ingen av dessa "svarta" som tycker det är ok att någon benämner dom som n´ger.
    själv är jag svensk.

men håller med dig om att det finns viktigare saker att bry sig om, men respektlöshet och rasism tycker jag är en viktig fråga.

• babygurl

ladyhell :
    jadu om du endå ska dra in usa i diskutionen så varför inte testa att åka till tex New york (bronx, harlem eller liknande) och säg nigga eller negroballs så får vi se hur "löjliga" de tycker att du är... ps. då får du nog va glad om du lyckas ta dig därifrån levande ;)

• babygurl

men du... jan 39 ...
    det jag menade med mitt inlägg till ladyhell var att man som vit bör undvika att säga n-ordet till svarta i dessa områden i usa om man vill ta sig därifrån levande... och hade de haft ett bakverk i usa som hette ngt liknande som "negerboll" på engelska så hade de förmodligen tagit bort det från ordboken för längesen.

• babygurl

jag tycker att n-ordet är mycket värre än gambiaskalle...
    typ som svenskskalle, det är väll inte så farligt....

skulle man därimot säga n-ger skalle med mjäll DÅ skulle det va ännu värre...

• babygurl

chokladboll ska det vara! punkt slut.

Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?