Inlägg från: dessan59 |Visa alla inlägg
  • dessan59

Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?

jag tänker att jag ska ha en negerboll, men säger chokladboll. jag tycker att det är idiotiskt att inte säga negerboll som man har gjort i alla tider.jag har alltid undrat vem och framför allt varför den här disskussionen startade om saker ska få "nya namn för att inte det ska klassas som rasism. jag tycker att det är viktigare att upplysa i uppfostran till sina barn att alla människor oavsett hudfärg har lika värde. det har alltid varit viktigt för mig, min dotter har judiskt ursprung i sigoch ser allt anat än svensk ut, själv har en blandning i mig med tanke att jag tillhör vallonsläktet.

• dessan59

babygurl

jag säger inte neger till en färgad, och jag säger inte judesvin tll en jude, men däremot säger jag negerboll utan att associerade till en färgad, utan tänker på ett bakverk.
    jag tycker att det är löjligt att ett bakverk kan väcka så många känslor hos vissa människor, undrar varför?, med tanke på att jag skrev att jag har mixat ursprung själv.
    jag tror att det står för en osäkerhet hos dig, jag vet att jag inte är rasist,på långa vägar.

Svar på tråden Vad säger du? Negerboll,chokladboll etc?